Veelgestelde vragen

Reserveren

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

    Binnen een half uur na het reserveren ontvang je de reserveringsbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Heb je al meer dan een half uur geleden geboekt en nog steeds geen reserveringsbevestiging van ons gehad?

    1. Controleer de map met ongewenste mail

    2. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf snel een nieuwe aan via deze link.

    3. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe maak ik een reservering bij HotelSpecials?

    Direct een hotel reserveren via de website van HotelSpecials is heel eenvoudig:

    1. Kies het hotel en de gewenste Special (of kamer) op de door jou gewenste datum en klik op ‘Reserveer’;
    2. Volg alle stappen van het boekingsproces.
    3. De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt. Op dat moment komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en het hotel.
    4. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.
    5. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials kan je geen dagtarieven boeken en is het alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. 

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht.. Omdat je via HotelSpecials een boeking direct bij het hotel hebt gemaakt, is dit een aangelegenheid van het hotel. In de algemene voorwaarden van HotelSpecials wordt dit uitgelegd.

  • Je reserveringsbevestiging kwijt of niet ontvangen?

    Heb je al meer dan een half uur geleden geboekt en nog steeds geen reserveringsbevestiging van ons gehad?

    1. Controleer de map met ongewenste mail

    2. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf snel een nieuwe aan via deze link

    3. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Hoe en wanneer maak ik een groepsboeking?

    Een groepsboeking is een boeking van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per boeking tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website direct bij het hotel.

    Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    Het telefoonnummer van het hotel vind je terug in de reserveringsbevestiging.

  • Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

    De zoekresultaten zijn een resultaat van meerdere algoritmes om de standaardsortering te produceren. Dit proces wordt voortdurend doorontwikkeld om de nauwkeurigheid en relevantie te vergroten en om jouw algehele ervaring continu te verbeteren. Aangezien de standaard sorteervolgorde wordt gewijzigd, wordt deze documentatie ook dienovereenkomstig aangepast.

    HotelSpecials maakt onder meer gebruik van de volgende algoritmes:

    - De prijs van een Special/kamer aangeboden door het Hotel;

    - De algemene beschikbaarheid van Specials/kamers voor de door jou gekozen data;

    - Het aantal recente boekingen ten opzichte van het aantal keren dat alle websitebezoekers het Hotel hebben bekeken;

    - De afstand tot het aangewezen centrum van een gespecificeerde Locatie;

    - De hoeveelheid en kwaliteit van afbeeldingen die een hotel ons levert;

    - De beoordelingsscore voor een hotel, zoals ingediend door de consumenten;

    - De recentheid van wanneer een hotel lid werd bij HotelSpecials.

    Een hotel kan deelnemen als Recommended Partner, waarbij het betreffende Hotel een extra vergoeding betaalt voor een boost in ranking. Let op: waar deze rankingboost optreedt, wordt deze zichtbaar en transparant gemaakt voor onze bezoekers.

    Vanuit de standaardsortering kan je verder communiceren met de resultaten door de zoekcriteria aan te passen, zoals het toepassen van een verscheidenheid aan filters of het wijzigen van de sorteervolgorde waarin de resultaten worden weergegeven. De volgorde van zoekresultaten kan worden gesorteerd op specifieke criteria, waaronder Prijs, Beoordelingsscores (zoals ingediend door onze gasten), Sterrenclassificatie van Hotels en de Afstand vanaf een gespecificeerde Locatie.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Ik krijg een foutmelding bij het reserveren. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Ook bij andere foutmeldingen adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Kan ik meerdere kamers tegelijk reserveren?

    Ja, dat kan. Afhankelijk van de beschikbaarheid van het hotel, kun je per reservering tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website.

  • Kan ik een Special meerdere keren achter elkaar reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen reserveren?

    Vanaf de leeftijd van 18 jaar is het mogelijk om een hotelovernachting via HotelSpecials te reserveren. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen. Zo kunnen zij de kamer(s) voor je vasthouden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, is het handig om dit ook vroegtijdig aan te geven. Je vindt de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging.

  • Wat zijn de ervaringen van andere gasten van HotelSpecials?

    Natuurlijk wil je weten of HotelSpecials betrouwbaar is. Ben je benieuwd, voordat je gaat reserveren, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen.