Veelgestelde vragen

Betalen

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt aan HotelSpecials. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. 

    Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. Dit komt omdat je rechtstreeks met het hotel een overeenkomst aangaat wanneer je via HotelSpecials reserveert. HotelSpecials kan dus geen BTW-factuur over het verblijf verstrekken. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

  • Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau/voucher?

    Heb jij een HotelCadeau of een voucher? Volg dan onderstaande stappen om je HotelCadeau/voucher te verzilveren:
    • Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials
    • Selecteer een hotel naar keuze
    • Maak je reservering
    • Vul in Stap 2 van het boekingsproces jouw kaart- of vouchernummer plus code in en klik op Toevoegen
    • Let op: Bij gebruik van een HotelCadeau/voucher dient het bedrag van het verblijf direct te worden betaald via iDeal of creditcard, ondanks de hotelvoorwaarden.
    • Bevestig en betaal je overnachting
    • Je HotelCadeau/voucher is verzilverd!
    • Tip: bewaar je HotelCadeau/voucher zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op je HotelCadeau/voucher.

    Let op: een HotelCadeau/voucher is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of klantenservice, niet bij het hotel. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op jouw HotelCadeau/voucher staan. Enkele hotels zijn uitgesloten.

    Heb je meerdere HotelCadeaus of vouchers? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail vind je een link waarin wij je vragen online het openstaande bedrag alsnog te betalen via iDEAL of creditcard.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten en kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering (en de verblijfskosten in geval van een vooraf betaalde Special) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging. 

  • Wanneer moet de overnachting worden betaald?

    In de meeste gevallen betaal je de verblijfskosten bij aankomst in het hotel. Heb je een vooraf betaalde Special geboekt, dien je het totaalbedrag direct te voldoen via iDEAL of creditcard. Servicekosten van een Special en kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials.

  • Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen?

    De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk om de kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Dit is afhankelijk van het door jou gekozen hotel en aanbieding. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om de transactie te regelen.

  • Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?

    Bij enkele hotels wordt er gevraagd om creditcardgegevens ter garantie van je reservering. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je reservering. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservering) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

    Wanneer je je creditcardgegevens dient af te geven, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservering hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou geboekte hotel.

    Ben je niet in het bezit van een creditcard? Neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. 

  • Hoe lang duurt het terugstorten van een reeds betaalde overnachting en/of servicekosten?

    Wanneer je te maken hebt met een overboeking, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort op je rekening. 

    De termijn waarop de terugstorting plaatsvindt, hangt af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van de reservering. Bij betaling via iDEAL duurt het retourneren van de gemaakte kosten maximaal 10 werkdagen. In geval van een betaling met creditcard kan dit tot 30 dagen duren.

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials.