Veelgestelde vragen

Hoe zit het met betalen

  • Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen?

    De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk om de kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Dit is afhankelijk van het door jou gekozen hotel en aanbieding. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om de transactie te regelen.

  • Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?

    Bij enkele hotels wordt er gevraagd om creditcardgegevens ter garantie van je reservering. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je reservering. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservering) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

    Wanneer je je creditcardgegevens dient af te geven, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservering hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou geboekte hotel.

    Ben je niet in het bezit van een creditcard? Neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. 

  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail vind je een link waarin wij je vragen online het openstaande bedrag alsnog te betalen via iDEAL of creditcard.

  • Hoe lang duurt het terugstorten van een reeds betaalde overnachting en/of servicekosten?

    Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering, kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort.

    De termijn waarop de terugstorting plaatsvindt, hangt af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van de reservering. Bij betaling via iDEAL duurt het retourneren van de gemaakte kosten maximaal 10 werkdagen. In geval van een betaling met creditcard kan dit tot 30 dagen duren.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten en kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering (en de verblijfskosten in geval van een vooraf betaalde Special) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging. 

  • Wanneer moet de overnachting worden betaald?

    In de meeste gevallen betaal je de verblijfskosten bij aankomst in het hotel. Heb je een vooraf betaalde Special geboekt, dien je het totaalbedrag direct te voldoen via iDEAL of creditcard. Servicekosten van een Special en kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt aan HotelSpecials. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

  • Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau/-voucher?

    Volg onderstaande stappen om je HotelCadeau te verzilveren:

    • Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.nl
    • Selecteer een hotel naar keuze
    • Maak je reservering
    • Vul het cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in bij het reserveringsformulier (deze staan op de achterzijde van je cadeaukaart)
    • Heb je een HotelCadeau via de mail ontvangen, dan vul je de kortingscode en pin in die op je HotelCadeau in de e-mail staan
    • Indien er nog een bedrag open staat, kan deze betaling worden voldaan middels iDEAL of creditcard
    • Bevestig de reservering
    • Je HotelCadeau is verzilverd!

    Let op: het HotelCadeau is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of klantenservice, niet bij het hotel. Bewaar ook je HotelCadeau zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op de cadeaukaart. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op jouw cadeaukaart staan. 

    Heb je meerdere HotelCadeau kaarten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials.