Veelgestelde vragen

Hoe zit het met betalen

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Hoe gaat de reservering in zijn werk?

    Heb je een Special (of kamer) gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf gemakkelijk via de website boeken.

    Een hotel boeken via HotelSpecials

    Hoe maak je een boeking? Kies het hotel en de Special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je boeking is zo gemaakt. Binnen een half uur na het boeken (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen?

    De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk om de kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Dit is afhankelijk van het door jou gekozen hotel en aanbieding. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om de transactie te regelen.

  • Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?

    Bij enkele hotels wordt er gevraagd om creditcardgegevens ter garantie van je reservering. Wanneer dit het geval is, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservering hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou geboekte hotel.

    Het doorgeven van je creditcardgegevens wordt gebruikt voor het garanderen van je reservering. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je reservering. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservering) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

    Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie, maar je niet in het bezit bent van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze Service Desk.
  • Ik wil de servicekosten betalen, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via iDEAL of creditcard. 

  • Hoe lang duurt het terugstorten van een reeds betaalde overnachting en/of servicekosten?

    Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering, kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort.

    De termijn waarop de terugstorting plaatsvindt, hangt af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van de reservering. Bij betaling via iDEAL duurt het retourneren van de gemaakte kosten maximaal 10 werkdagen. In geval van een betaling met creditcard kan dit tot 30 dagen duren.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Wanneer moet de overnachting worden betaald?

    In de meeste gevallen betaal je het volledige bedrag bij aankomst in het hotel. Er zijn 2 uitzonderingen, namelijk de servicekosten en de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Deze betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials. 

  • Wat moet ik doen als ik geen creditcard heb (die ik nodig heb ter garantie van mijn reservering)?

    Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie en je bent niet in het bezit van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze Service Desk om de mogelijkheden te bespreken.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. 

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials. 

  • Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de boeking af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag?

    Bij een reservering met HotelCadeau gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels iDEAL of creditcard.