0900 9550 (25 ct/min) Zon 10:00 - 18:00

Veelgestelde vragen

Hoe zit het met betalen

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen?

    De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk om de kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Dit is afhankelijk van het door jou gekozen hotel en aanbieding. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om de transactie te regelen.

  • Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?

    Bij enkele hotels wordt er gevraagd om creditcardgegevens ter garantie van je reservering. Wanneer dit het geval is, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservering hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou geboekte hotel.

    Het doorgeven van je creditcardgegevens wordt gebruikt voor het garanderen van je reservering. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je reservering. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservering) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

    Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie, maar je niet in het bezit bent van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze Service Desk.
  • Ik wil de servicekosten betalen, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials.nl is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via iDEAL of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag.

    Voor meer informatie over de status van je betaling kun je contact opnemen met onze Service Desk.

  • Hoe lang duurt het terugstorten van een reeds betaalde overnachting en/of servicekosten?

    Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort.

    De termijn waarop de terugstorting plaatsvindt hangt af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van de reservering. Bij betaling via iDEAL duurt het retourneren van de gemaakte kosten maximaal 10 werkdagen. In geval van een betaling met creditcard kan dit tot 30 dagen duren.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL, PayPal of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Wanneer moet de overnachting worden betaald?

    In de meeste gevallen betaal je het volledige bedrag bij aankomst in het hotel. Er zijn 2 uitzonderingen, namelijk de servicekosten en de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Deze betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials. 

  • Wat moet ik doen als ik geen creditcard heb (die ik nodig heb ter garantie van mijn reservering)?

    Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie en je bent niet in het bezit van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze Service Desk om de mogelijkheden te bespreken.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten. U kunt de factuur voor de servicekosten per e-mail aanvragen of middels het contactformulier. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel. 

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials.nl betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials.nl. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials. 

  • Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de boeking af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag?

    Bij een reservering met HotelCadeau gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels iDEAL, PayPal of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.nl?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via WhatsApp, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op