Veelgestelde vragen

Top 10 veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

    Lees hier meer over het wijzigen van de voorkeuren van jouw boeking >

    Wil je het aantal personen, de datum van je boeking of je kamer wijzigen? 
    Lees dan eerst de annuleringsvoorwaarden van je boeking. Deze vind je terug in je reserveringsbevestiging.

    1) Gratis annuleren en geen kosten vooraf betaald
    Je kan jouw boeking zelf wijzigen. 
    Let op: het wijzigen van je boeking is momenteel alleen mogelijk door je boeking te annuleren en een nieuwe reservering te maken.

    • Maak een nieuwe reservering. Het kan voorkomen dat de prijzen inmiddels zijn gestegen of gedaald;
    • Heb je de nieuwe reserveringsbevestiging binnen? Annuleer vervolgens je oude boeking >
    • Je ontvangt een annuleringsbevestiging. 

    2) Gratis annuleren, maar servicekosten of annuleringsverzekering al betaald?
    Neem dan contact op met onze klantenservice.

    3) Niet annuleerbaar
    Je boeking kan helaas niet gewijzigd of geannuleerd worden als dit in de voorwaarden staat vermeld.

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Indien je een reservering wilt annuleren, dien je de volgende stappen de ondernemen:
     

    1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen). Klik hier als je jouw reserveringsbevestiging niet kan vinden >
    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: wanneer je buiten de annuleringsvoorwaarden annuleert, heb je geen recht op teruggave van een vooruitbetaalde reservering. Mocht het hotel alsnog instemmen om de boeking te annuleren, moet je er rekening mee houden dat het hotel extra kosten hiervoor kan rekenen én krijg je je eventueel vooruitbetaalde overnachting terug in de vorm van een voucher. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je te maken hebt met een overboeking, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, krijg je je geld teruggestort op je rekening. 

    De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten reis- en annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 
     

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Je reserveringsbevestiging kwijt of niet ontvangen?

    Heb je meer dan een half uur geleden via HotelSpecials geboekt, maar nog geen reserveringsbevestiging van ons gehad? Wij hebben onderstaande stappen opgesteld om je hierbij te helpen:

    1. Controleer eerst of de bevestiging in de map met ongewenste mail terecht is gekomen. Hoe controleer ik mijn ongewenste mail? Ga naar je e-mail en kijk in de ongewenste mail of spam map. Bekijk hier de uitleg voor Gmail en Outlook. Het kan zijn dat de reserveringsbevestiging hier terecht is gekomen, omdat ons e-mailadres niet op jouw lijst van veilige afzenders staat. 

    2. Staat de reserveringsbevestiging niet in je spam? De bevestiging wordt gestuurd met het e-mailadres info@hotelspecials.nl. Zoek in je emailfolder op dit emailadres: info@hotelspecials.nl . Het kan mogelijk zijn dat je op deze manier de reserveringsbevestiging in je mailbox vindt. Zorg er ook voor dat dit e-mailadres is toegevoegd aan je lijst van veilige afzenders.

    3. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf een nieuwe bevestiging aan via deze link. Het is belangrijk dat je hiervoor hetzelfde e-mailadres gebruikt waarmee je de boeking hebt gemaakt en zorgt dat er geen spelfouten zijn.

    4. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Let op: vul het e-mailadres in waarmee je de boeking hebt gemaakt. 

  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail vind je een link waarin wij je vragen online het openstaande bedrag alsnog te betalen via iDEAL of creditcard.

  • Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau/voucher?

    Heb jij een HotelCadeau of een voucher? Volg dan onderstaande stappen om je HotelCadeau/voucher te verzilveren:
     

    • Bekijk het hotelaanbod op onze website
    • Selecteer een hotel naar keuze
    • Maak je reservering
    • Vul in Stap 2 van het boekingsproces jouw kaart- of vouchernummer plus code in en klik op Toevoegen
    • Let op: Bij gebruik van een HotelCadeau/voucher dient het bedrag van het verblijf direct te worden betaald via iDeal of creditcard, ondanks de hotelvoorwaarden.
    • Bevestig en betaal je overnachting
    • Je HotelCadeau/voucher is verzilverd!
    • Tip: bewaar je HotelCadeau/voucher zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op je HotelCadeau/voucher.
       

    Let op: een HotelCadeau/voucher is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of klantenservice, niet bij het hotel. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op jouw HotelCadeau/voucher staan. Enkele hotels zijn uitgesloten.

    Heb je meerdere HotelCadeaus of vouchers? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau/voucher bekijken?

    Bekijk het saldo van je HotelCadeau op Saldo check. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.

  • Hoe kunnen de kamerprijzen per dag verschillen?

    De prijzen en beschikbaarheid van de Specials en kamers die getoond worden op onze website kunnen op dagelijkse basis verschillen. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, denk bijvoorbeeld aan datum die populair is of dat er minder kamers beschikbaar zijn. Hotels kunnen dus 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen voor onze website.

  • Kan ik extra voorkeuren en/of faciliteiten opgeven of wijzigen?

    Jazeker, je kunt tijdens het reserveren extra voorkeuren en/of faciliteiten opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of een bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

    In het geval je nog extra voorkeuren na de reservering wil opgeven, dien je direct contact op te nemen met het hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

    Indien jouw voorkeur van medisch belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier

     

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen. Bekijk hier alle huisdiervriendelijke hotels.
     

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.