Veelgestelde vragen

Annuleren & Wijzigen

  • Hoe kan mijn reservering wijzigen?

    Voor wijzigingen met betrekking tot voorkeuren, dien je het hotel direct te contacteren. Het telefoonnummer van het hotel vind je in de reserveringsbevestiging. Voor wijzigingen met betrekking tot het aantal personen, de datum en/of het aantal kamers kun je HotelSpecials via het contactformulier een mail sturen. Deze wijzigingen zijn alleen mogelijk binnen de annuleringsvoorwaarden.

    HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou. 

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Boeking die gemaakt is vóór 1 juli 2020 annuleren vanwege het Coronavirus? Klik dan hier.

    Je reservering annuleren, doe je gemakkelijk zelf:

    1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)
    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: wanneer je buiten de annuleringsvoorwaarden annuleert, heb je geen recht op teruggave van een vooruitbetaalde reservering. Mocht het hotel alsnog instemmen om de boeking te annuleren, moet je er rekening mee houden dat het hotel extra kosten hiervoor kan rekenen én krijg je je eventueel vooruitbetaalde overnachting terug in de vorm van een voucher. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je te maken hebt met een overboeking, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, krijg je je geld teruggestort op je rekening. 

    De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten reis- en annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Kan ik een annuleringsverzekering bij HotelSpecials afsluiten?

    Ja, in samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Bekijk de voorwaarden van de annuleringsverzekering voor meer details. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.


  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Online jouw schade melden? Klik dan hier.
    Schriftelijk jouw schade melden? Klik dan hier.
    • Polisnummer: je reserveringsnummer van HotelSpecials
    • Polisblad: je reserveringsbevestiging van HotelSpecials

    Let op: je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annuleringsverzekering via HotelSpecials hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt.

  • Kan ik een groepsboeking nog annuleren?

    Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Nederlandse en Belgische horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservering (of no-show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservering hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 15% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 35% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 60% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 85% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 100% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.