0900 9550 (25 ct/min) Zon 10:00 - 18:00

Veelgestelde vragen

Helaas moet ik annuleren, hoe werkt dit?

  • Hoe kan ik een reservering annuleren?

    Het annuleren van een reservering is gemakkelijk. Klik op de link in de reserveringsbevestiging en jouw boeking is geannuleerd. Indien je deze bevestiging niet hebt bewaard of alleen een brief per post hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139).

    Let op: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze service desk om te informeren of de reservering gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum.

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

    In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Je sluit al een annuleringsverzekering af vanaf € 2,50 bij een totale reissom tot € 49,00. Wil jij weten wat de premie is van de annuleringsverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

    Meer informatie over de annuleringsvoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reserveringsbevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annuleringsverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.

    Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat. 

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Bij het maken van een reservering kun je ervoor kiezen om een annuleringsverzekering af te sluiten via Allianz Global Assistance. Indien je jouw reservering moet annuleren en het hotel brengt hiervoor kosten in rekening, dan kun je een claim indienen bij Allianz Global Assistance. Let op: Je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annuleringsverzekering via HotelSpecials.nl hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt. Via de volgende link kun je online jouw schade melden. Wil je de schade op papier melden? Dan kan dat via deze link. Je reserveringsnummer is je polisnummer en je reserveringsbevestiging is het polisblad.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Nederlandse en Belgische horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservering (of no-show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservering hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 15% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 35% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 60% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 85% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 100% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.nl?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via WhatsApp, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op