Veelgestelde vragen

Helaas moet ik annuleren, hoe werkt dit?

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Annuleren vanwege het Coronavirus, kijk dan hier.

    Wist je ook dat je jouw reservering kunt wijzigen? Bekijk hier hoe je dat moet doen.

    Als je zeker weet dat je wil annuleren, kan je gemakkelijk en snel je reservering zelf annuleren:

    1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)

    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link

    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance

  • Kan ik een annuleringsverzekering bij HotelSpecials afsluiten?

    In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Je sluit al een annuleringsverzekering af vanaf € 2,50 bij een totale reissom tot € 49,00. Wil jij weten wat de premie is van de annuleringsverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

    Meer informatie over de annuleringsvoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reserveringsbevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annuleringsverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.

    Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat. 

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Online jouw schade melden? Klik dan hier.
    Schriftelijk jouw schade melden? Klik dan hier.
    • Polisnummer: je reserveringsnummer van HotelSpecials
    • Polisblad: je reserveringsbevestiging van HotelSpecials

    Let op: je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annuleringsverzekering via HotelSpecials hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Nederlandse en Belgische horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservering (of no-show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservering hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 15% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 35% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 60% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 85% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 100% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

  • Kan ik een groepsboeking nog annuleren?

    Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.