Deel dit hotel

Service & Contact

Wat wil jij weten?

 

naar boven

De toppers onder de veelgestelde vragen

Hoe kan ik een reservering wijzigen? Het wijzigen van je boeking is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van de boeking. Om een reservering te wijzigen (bijvoorbeeld naar een andere aankomstdatum), kun je ons makkelijk een WhatsApp bericht sturen (06-37482139) of contact opnemen met onze Service Desk via ons lokale telefoonnummer dat je in de reserveringsbevestiging vindt. Voor gebruik via het lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht.

HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen dan overleggen wij deze kosten vanzelfsprekend met je. 

Hoe kan ik een reservering annuleren? Het annuleren van een reservering is gemakkelijk. Klik op de link in de reserveringsbevestiging en jouw boeking is geannuleerd. Indien je deze bevestiging niet hebt bewaard of alleen een brief per post hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). 

Let op: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze service desk om te informeren of de reservering gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum.

Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).


Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering? Binnen een half uur na het reserveren ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

* De naam waarop de reservering is gemaakt;
* De naam van het hotel;
* De aankomstdatum;
* Het reserveringsnummer (indien bekend).

Is het mogelijk om een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je boekt.

Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel of contact opnemen met onze service desk.

Waarop betaal ik servicekosten? Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens.

Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

Hoe gaat de reservering in zijn werk? Heb je een Special (of kamer) gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf gemakkelijk via de website doen. 

Een hotel boeken via HotelSpecials
Wil je via de website reserveren? Kies dan het hotel en de Special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je reservering is zo gemaakt. Binnen een half uur na het reserveren (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het reserveringsnummer geldt als bevestiging.

Geen bevestiging ontvangen? Stuur ons dan even een WhatsApp bericht (06-38482139)

Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen; hoe kan dat? De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials. 

Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering? Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven? Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

Hoe kom ik in contact met HotelSpecials.nl? Contact met HotelSpecials
Onze service desk staat 7 dagen per week voor je klaar. Bekijk hier op welke manier jij het prettig vindt om contact op te nemen. 

Klachten
Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.nl. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

naar boven

Alles over reserveren

Hoe gaat de reservering in zijn werk? Heb je een kamer of special gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf gemakkelijk via de website reserveren. 

Een hotel boeken via HotelSpecials
Wil je via de website reserveren? Kies dan het hotel en de special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je reservering is zo gemaakt. Binnen een half uur na het reserveren (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het reserveringsnummer geldt als bevestiging. 

Geen bevestiging ontvangen? Stuur ons dan even een WhatsApp bericht (06-38482139)

Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren? Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

Is het mogelijk om een Special meerdere keren achter elkaar te reserveren? Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze service desk.

Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer? De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen.

Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering? Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij de kamer(s) vast kunnen houden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, dien je dit vroegtijdig aan te geven.

Vanaf welke leeftijd kan ik reserveren? Boeken via HotelSpecials is mogelijk vanaf de leeftijd van 18 jaar. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht? Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je niet gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Bekijk ook de algemene voorwaarden van HotelSpecials.nl.

naar boven

Meer informatie over prijzen

Worden de prijzen bij HotelSpecials.nl per persoon of per kamer berekend? De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.

Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens.

Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

Wordt er een toeslag gerekend als ik voor 1 persoon of 3 personen boek? In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden door het hotel. Wanneer je met 3 personen op de kamer wilt overnachten, zal er een extra bed op de kamer geplaatst moeten worden. Doorgaans wordt hier een toeslag voor gerekend. Wil je meer informatie over de toeslag? Dan kun je contact opnemen met onze service desk.

De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden. Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

Welke extra kosten worden er nog berekend bij de reservering? Servicekosten
Bij een reservering van een van onze unieke Specials rekenen wij servicekosten, 10,00 € bij 1 nacht en 15,00 € bij 2 of meer nachten. Op deze manier kunnen wij jou helpen een overnachting te vinden die perfect op jouw wensen aansluit. Elke Special is uniek en je boekt dan vaak ook diverse gratis extra's in elke Special. Hierbij kun je denken aan een gratis late check-out of een upgrade naar een luxere kamer. 

Annuleringsverzekering
Kosten voor een annuleringsverzekering worden alleen in rekening gebracht als hiervoor is gekozen tijdens het maken van een reservering. 

Creditcardbetaling
Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 

Toeslagen
Daarnaast kunnen er toeslagen worden berekend voor parkeren, het meenemen van een huisdier en indirecte kosten zoals gebruik van telefoon en minibar. Deze kosten worden ook niet meegenomen in de reserveringsbevestiging, maar worden door het hotel in rekening gebracht tijdens je verblijf. 

Goed om te weten
- De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. - In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.
- Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

Let op: bij een annulering zijn de betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze service desk om te informeren of de reservering gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum. 



Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen? Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 volbetalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind, wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar.

Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken of contact opnemen met onze service desk.  

Hoe is de prijsopbouw van een 3=2 Special? De gratis nacht waar je recht op hebt bij deze Special is al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 3=2 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer.

Zijn belastingen bij de kamerprijs inbegrepen? Kosten variëren per bestemming en/of hotel. De getoonde prijzen zijn actuele vanaf prijzen, exclusief servicekosten en inclusief btw. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. 

Citytax

Of er citytax wordt gerekend, is afhankelijk van de bestemmingsgemeente. Vele gemeentes rekenen een citytax per persoon per nacht. De hoogte van deze citytax varieert per bestemming en/of hotel. Bij de getoonde prijzen op HotelSpecials.nl staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. Meer informatie over de hoogte van de eventuele citytax vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

Gemeentes kunnen belasting opleggen aan bezoekers van de gemeente, die daar niet inwonend zijn. Dit wordt ook wel citytax genoemd. Deze citytax wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt berekend door de accommodatie waar je verblijft. De accommodatie betaalt vervolgens de citytax aan de gemeente. Citytax is niet van toepassing op inwoners van de bestemmingsgemeente.

Citytax kan op verschillende manieren berekend worden. Vele gemeentes rekenen een citytax per persoon per nacht. Het is ook mogelijk dat de citytax per kamer, per nacht, of per boeking gerekend wordt. Er zijn ook gemeenten die de hoogte van de citytax baseren op het aantal sterren van de accommodatie. De hoogte van citytax varieert per bestemming en/of hotel. Bij de getoonde prijzen op HotelSpecials.nl staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. Ben je woonachtig in een gemeente? Dan hoef je de citytax niet te betalen.

Is het ontbijt bij de prijs inbegrepen? Alle Specials van HotelSpecials zijn op basis van een overnachting en een ontbijt. Echter kan de inhoud van de Special per hotel verschillen. De gewone kamers bij HotelSpecials zijn anders. Het hotel kan bij gewone kamers zelf bepalen of het ontbijt wel of niet bij de prijs inbegrepen zit. 

Of het ontbijt er wel of niet bij inbegrepen is, tonen wij altijd op onze website. 

Worden er servicekosten berekend? Per boeking worden servicekosten in rekening gebracht voor onze unieke Specials (10,00 € bij 1 nacht,15,00 € bij 2 of meer nachten). HotelSpecial rekent servicekosten om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn en de beste deals te realiseren. De servicekosten kun je voldoen in het boekingsproces. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag.

Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen; hoe kan dat? De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials. 

Vraagt het hotel een borg? Enkele hotels vragen een borg. Dit kan in de vorm van een creditcard of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van extra's (als pay-tv en minibar), zal het hotel jouw borg retourneren.

Welke type aanbiedingen hebben wij? Specials
Specials zijn de speciaal door HotelSpecials geselecteerde hoteldeals met verleidelijke extra’s. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de 3=2 Special waarbij je 3 nachten krijgt voor de prijs van 2. Er zijn ook Specials die specifiek zijn gericht op seizoenen, vakanties, feestdagen en promoties. Leuk is dat bij een Special altijd het ontbijt is inbegrepen!

DagAanbieding
De DagAanbieding wisselt dagelijks en is daarmee slechts 24 uur boekbaar. Kenmerkend is de tijdelijk hoge korting op een deal. Dat wil zeggen dat deze specifieke aanbieding nergens anders wordt aangeboden. Leuk is ook dat deze aanbieding altijd inclusief ontbijt wordt aangeboden!

WeekAanbieding
Wat de WeekAanbieding inhoudt, verschilt per week. Deze aanbieding biedt extra voordeel op een unieke deal en is dan ook nergens anders te vinden. Het is goed om te weten dat een WeekAanbieding vaak leuke extra’s oplevert, zoals bijvoorbeeld een gratis upgrade naar een luxe kamer.

Secret Hotel
Boek je een Secret Hotel, dan is de naam en precieze locatie van het hotel, in tegenstelling tot een reservering bij een regulier hotel, nog even geheim totdat je de reserveringsbevestiging ontvangt. De naam van het hotel ontvang je uiterlijk 48 uur voor aankomst. Kortom, een verrassende aanbieding voor een lage prijs! Een belangrijk verschil met een regulier hotel is dat reserveringen voor de Secret Hotels niet te wijzigen en/of te annuleren zijn. In geval van annulering zal de gehele reserveringssom in rekening worden gebracht.


 



naar boven

Op maat gemaakte Specials

Wat zijn Specials? Specials zijn samengesteld met altijd een goede korting, lekker ontbijt of een waardevolle extra! Zo is er de 3=2 Special waar je een gratis nacht krijgt, ideaal voor een weekendje weg. Of de Wellness Special waar je elke dag gratis toegang tot de wellness krijgt. Wil je weten welke Special het beste bij jou past? Bekijk dan alle Specials

Om deze Specials voor jou samen te stellen werkt ons team van accountmanagers elke dag samen met onze hotelpartners om zo de beste Specials te regelen. Jouw wensen staan hierbij centraal en wij doen dan ook alles om jouw wensen te matchen met de beste Specials en de beste hotels Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. 

Is het mogelijk een zelfde Special meerdere keren achter elkaar te reserveren? Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139)  of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).   

Wat houdt de gratis upgrade bij de VIP Specials in? De gratis upgrade die bij een VIP Special is inbegrepen, houdt in dat het hotel een kamer selecteert die op verschillende manieren voordeel kan bieden ten opzichte van een standaard kamer. De upgrade kan bijvoorbeeld een verblijf op een ruimere kamer betekenen, heeft een gunstigere ligging en/of prachtig uitzicht.

Wat is de inhoud van een Family Special? De Family Special bied je de mogelijkheid één of meerdere kinderen kosteloos op de tweepersoonskamer te laten verblijven. De mogelijkheden voor het plaatsen van een extra bed voor jouw kinderen verschilt per hotel.

Meer informatie over het maximaal aantal bij te boeken kinderen kun je terugvinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Doorgaans kunnen maximaal 1 of 2 kinderen van 0 tot 12 jaar kosteloos verblijven op basis van 2 volbetalende volwassenen op een kamer.

Voor specifieke informatie over het meenemen van kinderen bij de Family Specials kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139)  of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).   

Wat houdt een 2=1, 3=2, 4=3 en 5=4 Special in? Wanneer je een gratis nacht Special boekt, krijg je de laatste nacht gratis. De gratis nacht waar je recht op hebt is bij dergelijke Specials al als korting verwerkt in de prijs per kamer  per nacht. Je kunt de prijs van bijvoorbeeld een 3=2 Special controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 3=2 Special, wat betekent dat je de 3e nacht gratis krijgt.

Wat is de inhoud van een Halfpension Special De Halfpension Special is een ideale Special als je niet wilt nadenken over het ontbijt en het diner. Bij deze Special is namelijk het ontbijt en het diner inbegrepen. Het diner kan in de vorm zijn van een 3-gangen diner of buffet. Op onze website vind je de Halfpension Specials hier.

Voor specifieke informatie over de Halfpension Special kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139). 

Wat is de inhoud van een Wellness Special De Wellness Special is een heerlijke Special als je wilt relaxen tijdens je weekendje weg. De hotels die een Wellness Special hebben, beschikken zelf over een wellness ruimte of hebben voor jullie gratis toegang geregeld bij het nabijgelegen wellness center. Als je de Wellness Special voor 1 nacht boekt, krijg je 2 dagen toegang tot de wellness. Dus op de dag van aankomst en op de dag van vertrek. 

Voor specifieke informatie over de Wellness Special kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139). 

Zijn Specials alleen voor 2 personen? Nee hoor, ook als je alleen wilt genieten van een Special kan dat. Op HotelSpecials zijn echter alle prijzen actuele vanafprijzen op basis van een tweepersoonsbezetting, incl. btw en excl. servicekosten. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. 

In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.

naar boven

Extra's tijdens je verblijf

Kan ik mijn huisdier meenemen? Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen.

Voor meer informatie over de huisdiertoegankelijkheid van het hotel naar jouw keuze kun je contact opnemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). 

Kan ik een voorkeur opgeven? Je kunt tijdens het boeken een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van  de wens en hier, indien mogelijk, rekening mee kunnen houden. Het kan het zijn dat voor bepaalde wensen (als bijvoorbeeld een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Wens je vooraf te weten of iets mogelijk is dan wel of hier een meerprijs op van toepassing is, neem dan contact op met onze service desk.

Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven? Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Bij sommige hotels kun je als extra een Lazy Sunday bijboeken. Dit is doorgaans tegen bijbetaling, maar het kan ook zijn dat de Lazy Sunday is inbegrepen in de Special. De Lazy Sunday houdt in dat je langer gebruik kunt maken van de kamer dan de reguliere uitchecktijd die staat aangegeven bij de hotelinformatie. De tijd waarop je met de Lazy Sunday kunt uitchecken vind je bij de extra’s of in de omschrijving van de Special. 

Voor alle mogelijkheden over een Lazy Sunday bij een bepaald hotel kun je ook altijd contact opnemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). 

Is het mogelijk om mijn voorkeur voor bedden en een roken of niet roken kamer aan te geven? Ja, dit is mogelijk. Bij veel hotels kun je je voorkeur voor bedden (tweepersoonsbed of 2 losse bedden) en een roken of niet roken kamer opgeven. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139) of via de telefoon 0900-9550 (25 cent per minuut). 

Kan ik van tevoren een parkeerplaats reserveren? Bij de omschrijving van het hotel staat vermeld of het hotel beschikt over parkeergelegenheid en of hier kosten aan zijn verbonden. Meestal kunnen parkeerplaatsen niet van tevoren worden gereserveerd, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld op de website. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, kun je dit tijdens het reserveringsproces bij de opmerkingen onder het kopje ‘vragen of wensen’ aangeven.

Houdt het hotel rekening met allergieën en dieetwensen? Wanneer hotels rekening houden met allergieën en dieetwensen, vind je dit terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Wanneer het van belang is dat het door jou geboekte hotel op de hoogte is van je dieetwensen en/of allergieën, raden wij je aan dit te vermelden bij de opmerkingen tijdens het reserveringsproces.

Voor vragen kun je ook altijd contact opnemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). 


naar boven

Meer over gewone kamers

Is het mogelijk om voor 1 persoon te reserveren? Alle prijzen op HotelSpecials zijn op basis van 2 personen per kamer. In het geval van een reservering voor 1 persoon zal een eenpersoonstoeslag worden berekend. De kosten hiervoor kunnen per hotel verschillen en worden op de detailpagina van het hotel vermeld.

Is het mogelijk om met 3 volwassenen op 1 kamer te overnachten? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed op de kamer wordt doorgaans een extra vergoeding gevraagd. De hoogte van de toeslag verschilt per hotel.

Voor de beschikbaarheid en prijzen van een extra bed op de twee- of een driepersoonskamer kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).

Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je boekt.

Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel of kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m). 


Zijn er ook kamers voor mindervaliden beschikbaar? Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor mindervaliden. Informatie hierover vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Echter zijn niet alle hotels volledig toegankelijk voor mindervaliden.

Wij raden je daarom aan om je reservering telefonisch te maken via onze Service Desk, zodat onze medewerkers de beschikbaarheid en mogelijkheden voor jouw speciale wensen kunnen controleren. Neem contact op met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).  

Is het mogelijk om een luxer kamertype te reserveren? Naast de standaardkamers beschikken hotels ook vaak over suites en luxere kamertypes. In veel gevallen is het mogelijk om deze tegen een toeslag bovenop de arrangementprijs te reserveren. Behoort het upgraden van je reservering tot de mogelijkheden, dan wordt dit vermeld bij de arrangementen en specials van het hotel.

Voor meer informatie over de prijzen en mogelijkheden voor het upgraden van je kamertype kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).  

Zijn er extra kosten verbonden aan een kamer met uitzicht? Het is in veel gevallen mogelijk om een kamer met een speciaal uitzicht te reserveren (denk aan zeezicht, tuinzicht of parkzicht). Indien dit mogelijk is, wordt dit meestal vermeld bij de arrangementen en specials van het hotel. Hier staat in veel gevallen ook vermeld wat de extra kosten zijn voor de kamer met een speciaal uitzicht.

Voor meer vragen over het reserveren van een kamer met een speciaal uitzicht kun je contact opnemen met onze service desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m).  

naar boven

Hoe zit het met betalen?

Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen? De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk deze kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om deze transactie te regelen.

Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven? Bij enkele hotels wordt er gevraagd om creditcardgegevens ter garantie van je reservering. Wanneer dit het geval is, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservering hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou geboekte hotel.

Het doorgeven van je creditcardgegevens wordt gebruikt voor het garanderen van je reservering. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je kamerreservering. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservering) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie, maar je niet in het bezit bent van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze service desk via telefoonnummer 0900-9550 (25 ct. p/m).

Ik wil de servicekosten betalen, maar het lukt niet. Wat moet ik doen? Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials.nl is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via iDEAL of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 

Voor meer informatie over de status van je betaling kun je contact opnemen met onze service desk.

Hoe lang duurt het terugstorten van een reeds betaalde overnachting en/of servicekosten? Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort.

De termijn waarop de terugstorting plaatsvindt hangt af van je bank en de betaalmethode die je hebt gekozen bij het maken van de reservering. Bij betaling via iDEAL duurt het retourneren van de gemaakte kosten maximaal 10 werkdagen. In geval van een betaling met creditcard kan dit tot 30 dagen duren. Dit komt omdat de transacties van de creditcardmaatschappijen vaak maar eens per maand worden verwerkt.

Op welke manieren kan ik betalen? De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde specials) kun je betalen via iDEAL, PayPal of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

Wanneer moet de overnachting worden betaald? In de meeste gevallen betaal je het volledige bedrag bij aankomst in het hotel. Er zijn 2 uitzonderingen, namelijk de servicekosten en de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Deze betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials. 

Wat moet ik doen als ik geen creditcard heb (die ik nodig heb ter garantie van mijn reservering)? Wanneer een hotel aangeeft een reservering enkel te kunnen accepteren met een creditcardgarantie en je bent niet in het bezit van een creditcard, dan kun je contact opnemen met onze service desk om de mogelijkheden te bespreken.

Vraagt het hotel een borg? Enkele hotels vragen een borg. Dit kan in de vorm van een creditcard of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van extra's (als pay-tv en minibar), zal het hotel jouw borg retourneren.

Kan ik een BTW-factuur ontvangen? Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien maar alleen over de servicekosten. U kunt de factuur voor de servicekosten per e-mail aanvragen of middels het contactformulier. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel. 

naar boven

Meer informatie over de bevestiging

Wanneer is de reservering definitief? De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging (en indien gewenst binnen enkele werkdagen per post). Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

Let op: Als je binnen een half uur geen e-mail ontvangen hebt, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om u snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering? Binnen een half uur na het reserveren ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om u snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

* De naam waarop de reservering is gemaakt;
* De naam van het hotel;
* De aankomstdatum;
* Het reserveringsnummer (indien bekend).

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen? Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: 

* de naam waarop de reservering is gemaakt;
* de naam van het hotel;
* de aankomstdatum;
* het reserveringsnummer (indien bekend).

Ik heb de reservering definitief gemaakt, maar er wordt een foutmelding weergegeven. Wat moet ik doen? Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze service desk via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 ct. p/m). In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Wanneer je telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij je informeren over de status van de reservering.

Wat gebeurt er als het hotel is volgeboekt? Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval neemt het hotel zo snel mogelijk contact met je op en doen zij hun uiterste best een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. Je bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan. Bij een overboeking en het niet kunnen aanbieden van een alternatief, krijg je de reserveringskosten en kosten voor een eventuele annuleringsverzekering teruggestort. Wanneer de totale verblijfskosten reeds vooraf zijn voldaan, worden deze ook teruggestort.

naar boven

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Is een reservering naderhand nog te wijzigen? Het wijzigen van uw boeking is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van uw boeking. Om een reservering te wijzigen (bijvoorbeeld naar een andere aankomstdatum), kun je ons makkelijk een WhatsApp bericht (06-37482139) sturen of contact opnemen met onze service desk via ons lokale telefoonnummer dat je in de reserveringsbevestiging vindt. Voor gebruik via het lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht.

HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging, kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten vanzelfsprekend met u. 

Hoe kan ik de aankomstdatum van mijn reservering wijzigen? Wanneer je verhinderd bent op de geboekte datum kun je ons makkelijk een WhatsApp bericht (06-37482139) sturen of contact opnemen met onze service desk via ons lokale telefoonnummer dat je in de reserveringsbevestiging vindt. Voor gebruik via het lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht.

HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging, kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten vanzelfsprekend met u. 

Hoe kan ik het aantal personen, het hotel of arrangement wijzigen? Wijzigingen zijn alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft. Wil je bijvoorbeeld een wijziging brengen in het arrangement, aantal personen of geboekte hotel, kun je ons makkelijk een WhatsApp bericht (06-37482139) sturen of contact opnemen met onze service desk via ons lokale telefoonnummer dat je in de reserveringsbevestiging vindt. Voor gebruik via het lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht.

HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging, kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten vanzelfsprekend met u. 

naar boven

Annuleren? We hopen natuurlijk van niet!

Hoe kan ik een reservering annuleren? Het annuleren van een reservering is gemakkelijk. Klik op de link in de reserveringsbevestiging en jouw boeking is geannuleerd. Indien je deze bevestiging niet hebt bewaard of alleen een brief per post hebt ontvangen, kun je contact opnemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). 

Let op: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze Service Desk om te informeren of de reservering gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum.

Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten? In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Je sluit al een annuleringsverzekering af vanaf € 2,50 bij een totale reissom tot € 49,00. Wil jij weten wat de premie is van de annuleringsverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

Meer informatie over de annuleringsvoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reserveringsbevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annuleringsverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.

Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat. 

Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance? Bij het maken van een reservering kun je ervoor kiezen om een annuleringsverzekering af te sluiten via Allianz Global Assistance. Indien je jouw reservering moet annuleren en het hotel brengt hiervoor kosten in rekening, dan kun je een claim indienen bij Allianz Global Assistance. Let op: Je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annuleringsverzekering via HotelSpecials.nl hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt. Via de volgende link kun je online jouw schade melden. Wil je de schade op papier melden? Dan kan dat via deze link. Je reserveringsnummer is je polisnummer en je reserveringsbevestiging is het polisblad.

Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in? De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Nederlandse en Belgische horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservering (of no-show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservering hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:
Wanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het volgende:
a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.
b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 15% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 35% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 60% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 85% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservering annuleert, ben je verplicht 100% van de reserveringswaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering? Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

naar boven

Cadeautje voor je partner? Of vrienden?

Wat is HotelCadeau? HotelCadeau is de ideale giftcard! Je kunt deze cadeaukaart naar wens opwaarderen van € 5,- tot € 150, - en verzilveren op HotelSpecials.nl. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op je cadeaukaart staan. Indien de kosten voor de hotelovernachting hoger zijn dan de waarde van de kaart, kan het resterende bedrag worden bijbetaald. Aan HotelCadeau zijn geen extra voorwaarden verbonden, zoals het verplicht gebruikmaken van een diner.

Lees meer over de cadeaukaart: HotelCadeau.

Hoe lang is mijn HotelCadeau geldig? De waarde van de HotelCadeau kaart is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum. Wanneer je een HotelCadeau via de e-mail hebt ontvangen, dan staat de waarde en geldigheid altijd in de e-mail vermeld.

Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau bekijken? Bekijk het saldo van je HotelCadeau: Saldo check. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.

Moet ik het saldo van mijn HotelCadeau in 1 keer opmaken? Nee, je kunt je saldo in delen verbruiken. De waarde van de cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum.

Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau? Volg onderstaande stappen om je HotelCadeau te verzilveren. Maak je keuze uit meer dan 4000 hotels in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk  en geniet van een heerlijk hotelverblijf! HotelCadeau verzilveren:

* Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.nl
* Selecteer een hotel naar keuze
* Maak je reservering
* Vul het cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in bij het reserveringsformulier (deze staan op de achterzijde van je cadeaukaart)
* Indien er nog een bedrag open staat, kan deze betaling worden voldaan middels iDEAL, PayPal of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 
* Bevestig de reservering
* Je HotelCadeau is verzilverd!

Let op: het HotelCadeau is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of service desk, niet bij het hotel. Bewaar ook je HotelCadeau zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op de cadeaukaart.

Kan ik een HotelCadeau inleveren bij het hotel? Nee, het is niet mogelijk het HotelCadeau in te leveren bij het hotel. Je kan alleen het HotelCadeau verzilveren tijdens de boeking via onze website of service desk.

Via de e-mail heb ik een HotelCadeau code ontvangen, hoe gebruik ik die? * Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.nl
* Selecteer een hotel naar keuze.
* Maak jouw reservering.
* Vul de cadeau code en pin in.
* Indien er nog een bedrag open staat, kan deze betaling worden voldaan middels iDEAL, PayPal of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 
* Bevestig de reservering.
* Jouw HotelCadeau is verzilverd!

Sla de HotelCadeau code zorgvuldig op, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je de boeking annuleren, dan wordt de cadeau code opnieuw opgewaardeerd

Waar is HotelCadeau verkrijgbaar? HotelCadeau is te verkrijgen bij verschillende verkooppunten. Meer informatie vind je hier

 

Wat is de waarde van een HotelCadeau? Voor elke cadeauverpakking kun je zelf de waarde bepalen van € 5,- tot € 150,-. Het hotelaanbod en de voorwaarden zijn voor alle kaarten gelijk. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.

Wat zijn de algemene voorwaarden van HotelCadeau? Lees onze algemene voorwaarden nauwkeurig door voordat je gebruikmaakt van HotelCadeau. Bekijk de algemene voorwaarden van HotelCadeau.

Wanneer en hoe betaal ik het eventuele resterende bedrag? Bij een reservering met HotelCadeau is het afhankelijk van je reservering en de waarde van je HotelCadeau of je vooraf of in het hotel betaalt. Indien er een restantbedrag overblijft, kunnen deze kosten worden voldaan middels IDEAL, PayPal of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 

Met welke cadeaubonnen kan ik betalen? Je kunt bij HotelSpecials.nl betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials.nl. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials. 

Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de boeking af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag? Bij een reservering met HotelCadeau gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels iDEAL, PayPal of creditcard. Kies je voor betaling met een creditcard, dan zijn de transactiekosten 1.5% van het totale bedrag. 

Ik heb meerdere HotelCadeau kaarten, wat moet ik doen? •    Je kunt maximaal 1 verzilverde kaart per reservering gebruiken;
•    Heb je meerdere kaarten? Neem dan contact op met onze service desk. 

naar boven

Alles over de nieuwsbrief

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste al onze scherpe aanbiedingen!

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik onderaan op ‘afmelden’. Vervolgens word je doorgelinkt naar de website waar je je kunt afmelden via de knop ‘ik meld me af’.

Mijn e-mailadres is niet bekend in het systeem. Hoe kan ik mij toch afmelden? Stuur jouw ontvangen nieuwsbrief door naar redactie@HotelSpecials.nl. In deze nieuwsbrief vinden wij een unieke code waarmee wij jou kunnen afmelden.

Ik heb me afgemeld, maar ik wil me graag weer aanmelden. Hoe doe ik dit? Meld je weer aan op de nieuwsbrief door hier te klikken.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik onderaan op de link ‘mijn nieuwsbrief voorkeuren’. Via het tabje ‘Persoonlijke gegevens’ kun je het e-mailadres wijzigen en opslaan.

Als ik mijn e-mailadres wijzig, wordt deze dan alleen aangepast bij HotelSpecials? Als je je e-mailadres wijzigt bij HotelSpecials.nl, dan verandert deze automatisch ook voor BungalowSpecials. Lukt het niet om het e-mailadres te wijzigen? Neem dan contact op met onze service desk. 

Er staat dat het e-mailadres al bekend is. Wat kan ik doen? Als het e-mailadres al bekend is bij HotelSpecials, dan is het niet mogelijk om dit e-mailadres nogmaals te registreren. Wil je het e-mailadres aanpassen? Ga dan naar ‘mijn nieuwsbrief voorkeuren’ via de ontvangen nieuwsbrief.

Ik heb de nieuwsbrief gepauzeerd. Waar kan ik dat ongedaan maken? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Via het tabje ‘pauzeren’ kun je weer de nieuwsbrief ontvangen door op ‘hef op’ te klikken.

Ik wil instellen hoe vaak ik de nieuwsbrief wil ontvangen. Hoe kan ik dit doen? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Via het tabje ‘aantal ontvangen’ stel je in hoe vaak je de nieuwsbrief wilt ontvangen.

Ik ben verhuisd maar ik kan het juiste land niet aanvinken. Je kan hiervoor contact opnemen met redactie@hotelspecials.nl

Mijn vraag staat er niet bij. Wat kan ik doen? Heb je problemen of vragen m.b.t. de nieuwsbrief? Mail dan naar redactie@hotelspecials.nl en we proberen je zo snel mogelijk te helpen.

naar boven

Jouw mening is belangrijk

Hoe kan ik mijn mening/ervaring delen? Iedere dag streven wij ernaar onze klanten de leukste aanbiedingen tegen de beste voorwaarden te bieden. Behalve scherpste specials, bieden wij een servicedesk welke 7 dagen per week bereikbaar is om vragen te beantwoorden of te assisteren bij het boeken.

Jij weet als geen ander hoe jij onze service ervaart. Wij horen dan ook graag jouw mening over onze dienstverlening. Hiervoor kun je heel gemakkelijk je beoordeling op Trustpilot geven.  

naar boven

Met een grote groep naar een hotel

Wat is een groepsboeking? Een groepsboeking is een boeking van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per boeking tot maximaal 20 kamers boeken via onze website. Heb je hier toch nog vragen over? Neem dan contact op met onze service desk op via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 cent per minuut).

Kan ik meerdere kamers boeken? Ja, dat kan afhankelijk van de beschikbaarheid bij het hotel. Op onze website kun je tot maximaal 20 kamers zoeken naar het gewenste hotel en de gewenste datum voor je verblijf.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden bij een groepsboeking? Voor een groepsboeking, gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Wil je weten welke voorwaarden op jouw boeking van toepassing zijn? Neem dan contact op met onze service desk op via WhatsApp (06-38482139). 

Kan ik een groepsboeking nog annuleren? Dit is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Deze zijn vaak afwijkend van een individuele boeking. Onze servicedesk informeert je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Neem contact op met onze service desk op via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 cent per minuut).

Kan ik extra's bijboeken bij een groepsboeking? Wanneer het hotel extra's aanbiedt als een welkomstdiner of fietshuur, vind je dit terug op de website. Heb je vragen over de extra's, nem dan contact op met onze service desk op via WhatsApp (06-38482139) of telefonisch via 0900-9550 (25 cent per minuut). Het is helaas niet mogelijk andere extra's te bieden dan genoemd op de website (als bijvoorbeeld een vergaderzaal). Hiervoor kan je direct contact opnemen met het hotel.

naar boven

Tips voor onderweg

Wat is een vignet? Een vignet is een sticker en tevens het bewijs dat er voor een voertuig wegenbelasting is betaald. Je koopt een vignet vooraf in Nederland bij de ANWB of bij alle grensovergangen in Oostenrijk en Zwitserland. Het type vignet dat je koopt, is afhankelijk van je reisduur en je voertuig waarmee je reist. In Oostenrijk zijn er vignetten verkrijgbaar voor 10 dagen, 2 maanden en een jaar. Zwitserland kent alleen een vignet dat voor een heel jaar geldig is. Het is belangrijk dat je de sticker duidelijk op de ruit plakt, voordat je de grens passeert.

Wanneer is een vignet verplicht? In Oostenrijk en Zwitserland is een vignet verplicht voor alle autosnelwegen zodra je de grens passeert. Heb je geen vignet of is deze niet op de vooruit geplakt, dan riskeer je een boete.

Waar is een vignet verplicht? In Oostenrijk en Zwitserland is het hebben van een vignet verplicht. Ook dient deze duidelijk zichtbaar op de vooruit van de auto geplakt zijn. Heb je geen vignet of is deze niet op de vooruit geplakt, dan riskeer je een boete.

Wat is een milieusticker? De milieusticker in Duitsland is in het leven geroepen om de luchtkwaliteit in de steden te verbeteren. Op basis van het kenteken van je voertuig, koop je een groene of gele -milieusticker. De sticker is onbeperkt geldig zolang je hetzelfde kenteken behoudt. Deze sticker bepaald in welke milieuzones je met het voertuig mag komen. De milieusticker is verkrijgbaar bij de ANWB, in Duitsland bij Tüv-kantoren en eenvoudig zelf online te bestellen. Je plakt de milieusticker onderaan op de vooruit van het voertuig.

Wanneer is een milieusticker verplicht? Een milieusticker is verplicht zodra je een gebied waarvoor beperkingen gelden wilt bezoeken. Deze zogeheten Umweltzones, herken je aan een verkeersbord met daaronder het soort milieusticker die je nodig heb om in die zone te mogen rijden. Als je buiten de milieuzones blijft, bijvoorbeeld op de snelwegen heb je geen milieusticker nodig.

Waar is een milieusticker verplicht? De milieusticker is voornamelijk in de grote binnensteden van Duitsland verplicht. Heb je geen milieusticker of heb je deze niet op de voorruit geplakt, riskeer je een boete. Als je buiten de milieuzones blijft, bijvoorbeeld op de snelwegen, heb je geen milieusticker nodig.

naar boven

Alles wat je nog wil weten over HotelSpecials

Hoe gaat HotelSpecials.nl om met persoonsgegevens? HotelSpecials.nl respecteert en beschermt de privacy van alle gebruikers van de website en zorgt dat alle persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wij verzamelen verschillende gegevens waarmee wij de bezoeker een zo optimaal mogelijke dienstverlening bieden. Dit doen we via onze site, maar bijvoorbeeld ook via onze nieuwsbrief.

Ook gaan wij zeer zorgvuldig met persoonsgegevens om. Daarnaast verstrekken wij de gegevens in geen geval aan derden. In het privacy statement wordt precies uitgelegd welke gegevens worden verzameld en wat wij met deze gegevens doen.

Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.nl? De service desk is 7 dagen per week geopend. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

Geldt er een rookbeleid in de Nederlandse horeca? Sinds 1 juli 2008 is in Nederland het rookverbod voor de horeca van kracht. Het ministerie heeft besloten dat er vanaf dan niet meer gerookt mag worden in horecagelegenheden. Hieronder vallen ook hotels. Dit houdt in dat er vanaf dat moment alleen nog rookvrije kamers worden aangeboden en er in alle openbare ruimtes, zoals restaurants en bars, niet gerookt mag worden. Ook in België, Duitsland en Frankrijk zijn nagenoeg alle horecagelegenheden rookvrij.

Waar kan ik terecht met klachten? Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, uiterlijk twee maanden na afloop van je reservering, in via dit formulier. We streven ernaar om binnen twee werkdagen een klacht in behandeling te nemen en uiterlijk binnen twee weken inhoudelijk te reageren. Je ontvangt altijd een bevestiging.  Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.  

Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de klachtenbemiddeling van de Thuiswinkel Waarborg. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld? De Specials die getoond worden op HotelSpecials.nl zijn alleen via ons te reserveren. Indien je specifieke vragen hebt over het hotel, kan onze service desk deze voor je beantwoorden.