Veelgestelde vragen

HotelCadeau gekregen of geven?

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. 

  • Wat is HotelCadeau?

    HotelCadeau is de ideale giftcard! Je kunt deze cadeaukaart naar wens opwaarderen van € 5,- tot € 150, - en verzilveren op HotelSpecials.nl. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op je cadeaukaart staan. Indien de kosten voor de hotelovernachting hoger zijn dan de waarde van de kaart, kan het resterende bedrag worden bijbetaald. Aan HotelCadeau zijn geen extra voorwaarden verbonden, zoals het verplicht gebruikmaken van een diner.

    Lees meer over de cadeaukaart: HotelCadeau.

  • Hoe lang is mijn HotelCadeau geldig?

    De waarde van de HotelCadeau kaart is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum. Wanneer je een HotelCadeau via de e-mail hebt ontvangen, dan staat de waarde en geldigheid altijd in de e-mail vermeld.

  • Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau bekijken?

    Bekijk het saldo van je HotelCadeau: Saldo check. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.

  • Moet ik het saldo van mijn HotelCadeau in 1 keer opmaken?

    Nee, je kunt je saldo in delen verbruiken. De waarde van de cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum.

  • Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau?

    Volg onderstaande stappen om je HotelCadeau te verzilveren:

    • Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.nl
    • Selecteer een hotel naar keuze
    • Maak je reservering
    • Vul het cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in bij het reserveringsformulier (deze staan op de achterzijde van je cadeaukaart)
    • Indien er nog een bedrag open staat, kan deze betaling worden voldaan middels iDEAL of creditcard. 
    • Bevestig de reservering
    • Je HotelCadeau is verzilverd!

    Let op: het HotelCadeau is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of Service Desk, niet bij het hotel. Bewaar ook je HotelCadeau zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op de cadeaukaart.

    Heb je meerdere HotelCadeau kaarten? Neem dan contact op met onze Service Desk.

  • Kan ik een HotelCadeau inleveren bij het hotel?

    Nee, het is niet mogelijk het HotelCadeau in te leveren bij het hotel. Je kan alleen het HotelCadeau verzilveren tijdens de boeking via onze website of Service Desk.

  • Via de e-mail heb ik een HotelCadeau code ontvangen, hoe gebruik ik deze?

    • Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.nl
    • Selecteer een hotel naar keuze.
    • Maak jouw reservering.
    • Vul de cadeau code en pin in.
    • Indien er nog een bedrag open staat, kan deze betaling worden voldaan middels iDEAL of creditcard. 
    • Bevestig de reservering.
    • Jouw HotelCadeau is verzilverd!

    Sla de HotelCadeau code zorgvuldig op, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je de boeking annuleren, dan wordt de cadeau code opnieuw opgewaardeerd

  • Waar is HotelCadeau verkrijgbaar?

    HotelCadeau is te verkrijgen bij verschillende verkooppunten. Meer informatie vind je hier. 

  • Wat is de waarde van een HotelCadeau?

    Voor elke cadeauverpakking kun je zelf de waarde bepalen van € 5,- tot € 150,-. Het hotelaanbod en de voorwaarden zijn voor alle kaarten gelijk. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld. 

  • Wat zijn de algemene voorwaarden van HotelCadeau?

    Lees onze algemene voorwaarden nauwkeurig door voordat je gebruikmaakt van HotelCadeau. Bekijk de algemene voorwaarden van HotelCadeau.

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen en dergelijke kunnen niet worden verzilverd bij het maken van een reservering via HotelSpecials. Lees hier alles over HotelCadeau van HotelSpecials. 

  • Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de boeking af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag?

    Bij een reservering met HotelCadeau gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels iDEAL of creditcard. 

  • Ik heb meerdere HotelCadeau kaarten, wat moet ik doen?

    • Je kunt maximaal 1 verzilverde kaart per reservering gebruiken;
    • Heb je meerdere kaarten? Neem dan contact op met onze Service Desk.