Veelgestelde vragen

De toppers onder de veelgestelde vragen

  • Hoe kan mijn reservering wijzigen?

    Om je reservering te wijzigen kun je ons via WhatsApp (06-38482139) een bericht sturen. Wanneer je verhinderd bent op de geboekte datum kijken we samen naar een alternatieve datum. Wijzigingen met betrekking tot het aantal personen, het hotel en/of het arrangement zijn alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft.

    HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou. 

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Het annuleren van een reservering kun je heel makkelijk zelf:

    1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)

    2. Scroll naar Reservering annuleren? en klik op de link

    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Hoe kunnen de kamerprijzen per dag verschillen?

    De prijzen en beschikbaarheid van de Specials en kamers die getoond worden op HotelSpecials zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. Dit betekent dat hotels 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid kunnen aanpassen.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar.

    Voor specifieke informatie kun je de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Kan ik extra voorkeuren opgeven?

    Ja, je kunt tijdens het reserveren extra voorkeuren opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze klantenservice via WhatsApp (06-38482139)

  • Is het mogelijk een extra bed op de kamer te plaatsen?

    In de meeste gevallen is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed op de kamer wordt doorgaans een extra vergoeding gevraagd. De hoogte van de toeslag verschilt per hotel. Wanneer het extra bed voor een kind bestemd is, wordt er een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het betreffende hotel.

    Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via iDEAL of creditcard.

  • Ik heb geen bevestiging gehad, wat nu?

    Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan de map ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij aan contact op te nemen met onze klantenservice via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • de naam waarop de reservering is gemaakt;
    • de naam van het hotel;
    • de aankomstdatum;
    • het reserveringsnummer (indien bekend).
  • Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau/-voucher bekijken?

    Bekijk het saldo van je HotelCadeau: Saldo check. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.