Veelgestelde vragen

De toppers onder de veelgestelde vragen

  • Hoe kan mijn reservering wijzigen?

    Het wijzigen van je boeking is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van de boeking. Om een reservering te wijzigen (bijvoorbeeld naar een andere aankomstdatum), kun je ons makkelijk een WhatsApp bericht sturen (06-38482139). 

    HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten vanzelfsprekend met je. 

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Het annuleren van je boeking kun je heel makkelijk zelf:

    1. Open je reseringsbevestiging

    2. Scroll naar Reservering annuleren?

    3. Klink op de link

    4. Bevestig dat je de reservering definitief wilt annuleren

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen. 

    Goed om te weten: het hotel kan annuleringskosten in rekening brengen als de annuleringstermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?

    Binnen een half uur na het boeken ontvang je de reserveringsbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • De naam waarop de boeking is gemaakt;
    • De naam van het hotel;
    • De aankomstdatum;
    • Het boekingsnummer (indien bekend).
  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen, hoe kan dat?

    De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials. 

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Hoe kom ik in contact met HotelSpecials?

    Contact met HotelSpecials
    Onze Service Desk staat 7 dagen per week voor je klaar. Om zo snel mogelijk geholpen te worden, adviseren we je via WhatsApp (06-38482139) contact met ons op te nemen. Bekijk hier alle mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

    Klachten
    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.nl. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de boeking in behandeling worden genomen.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Kan ik mijn voorkeuren opgeven?

    Je kunt tijdens het boeken een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139)

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft.