Veelgestelde vragen

De toppers onder de veelgestelde vragen

  • Hoe kan mijn reservering wijzigen?

    Om je reservering te wijzigen kun je ons via het contactformulier een mail sturen. Wanneer je verhinderd bent op de geboekte datum kijken we samen naar een alternatieve datum. Wijzigingen met betrekking tot het aantal personen, de datum en/of het aantal kamers zijn alleen mogelijk binnen de annuleringsvoorwaarden.

    HotelSpecials berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou. 

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

    Boeking die gemaakt is vóór 1 juli 2020 annuleren vanwege het Coronavirus? Klik dan hier.

    Wist je ook dat je jouw reservering kunt wijzigen? Bekijk hier hoe je dat moet doen.

    Als je zeker weet dat je wil annuleren, kan je gemakkelijk en snel je reservering zelf annuleren:

    1. Open je reserveringsbevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)
    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: wanneer je buiten de annuleringsvoorwaarden annuleert, heb je geen recht op teruggave van een vooruitbetaalde reservering. Mocht het hotel alsnog instemmen om de boeking te annuleren, moet je er rekening mee houden dat het hotel extra kosten hiervoor kan rekenen én krijg je je eventueel vooruitbetaalde overnachting terug in de vorm van een voucher. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je te maken hebt met een overboeking, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, krijg je je geld teruggestort op je rekening. 

    De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Hoe kunnen de kamerprijzen per dag verschillen?

    De prijzen en beschikbaarheid van de Specials en kamers die getoond worden op HotelSpecials kunnen op dagelijkse basis verschillen. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, denk bijvoorbeeld aan datum die populair is of dat er minder kamers beschikbaar zijn. Hotels kunnen dus 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen voor de website van HotelSpecials.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen kunnen speciale kamerprijzen gelden. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. De prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind kun je vinden op de detailpagina van het hotel en zijn direct bij te boeken tijdens de boekingsprocedure.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen. Bekijk hier alle huisdiervriendelijke hotels.

  • Kan ik extra voorkeuren en/of faciliteiten opgeven?

    Ja, je kunt tijdens het reserveren extra voorkeuren en/of faciliteiten opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

    In het geval je nog extra voorkeuren na de reservering wil opgeven, dien je direct contact op te nemen met het hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

    Indien jouw voorkeur van medisch belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. Dan kunnen we je helpen een goed verblijf te vinden.


  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail vind je een link waarin wij je vragen online het openstaande bedrag alsnog te betalen via iDEAL of creditcard.

  • Ik heb geen bevestiging gehad, wat nu?

    Heb je al meer dan een half uur geleden geboekt en nog steeds geen reserveringsbevestiging van ons gehad?

    1. Controleer de map met ongewenste mail

    2. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf snel een nieuwe aan via deze link

    3. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau/voucher bekijken?

    Bekijk het saldo van je HotelCadeau: Saldo check. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, dan staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.