Veelgestelde vragen

Speciale wensen en extra's reserveren

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen.

    Met onze Huisdier Specials mag jullie hond gratis op de kamer verblijven. Bekijk de Huisdier Specials voor de hotels die dit aanbieden. 

    Voor meer informatie over de huisdiertoegankelijkheid van het hotel naar jouw keuze kun je contact opnemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). 

  • Kan ik mijn voorkeuren opgeven?

    Je kunt tijdens het boeken een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139)

  • Is het mogelijk om mijn voorkeur voor bedden en een roken of niet-roken kamer aan te geven?

    Ja, dit is mogelijk. Bij veel hotels kun je je voorkeur voor bedden (tweepersoonsbed of 2 losse bedden) en een roken of niet-roken kamer opgeven. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). 

  • Wat is een Lazy Sunday?

    Bij sommige hotels kun je als extra een Lazy Sunday boeken. Dit is doorgaans tegen bijbetaling, maar soms is de Lazy Sunday ook inbegrepen in de Special. De Lazy Sunday houdt in dat je langer gebruik van de kamer kunt maken dan de reguliere uitchecktijd die staat aangegeven bij de hotelinformatie. De tijd waarop je met de Lazy Sunday kunt uitchecken vind je bij de extra’s of in de omschrijving van de Special.

    Voor alle mogelijkheden over een Lazy Sunday bij een bepaald hotel kun je ook altijd contact opnemen met onze Service Desk.

  • Kan ik van tevoren een parkeerplaats reserveren?

    Bij de omschrijving van het hotel staat vermeld of het hotel beschikt over parkeergelegenheid en of hier kosten aan zijn verbonden. Meestal kunnen parkeerplaatsen niet van tevoren worden gereserveerd, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld op de website. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, kun je dit tijdens het reserveringsproces bij de opmerkingen onder het kopje ‘vragen of wensen’ aangeven.

  • Houdt het hotel rekening met allergieën en dieetwensen?

    Wanneer hotels rekening houden met allergieën en dieetwensen, vind je dit terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Wanneer het van belang is dat het door jou geboekte hotel op de hoogte is van je dieetwensen en/of allergieën, raden wij je aan dit te vermelden bij de opmerkingen tijdens het reserveringsproces.

    Voor vragen kun je ook altijd contact opnemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). 

  • Is het mogelijk om met 3 volwassenen op 1 kamer te overnachten?

    Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed op de kamer wordt doorgaans een extra vergoeding gevraagd. De hoogte van de toeslag verschilt per hotel.

    Voor de beschikbaarheid en prijzen van een extra bed op de twee- of een driepersoonskamer kun je contact opnemen met onze Service Desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139) .

  • Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen?

    Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je boekt.

    Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Zijn er ook kamers voor mindervaliden beschikbaar?

    Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor mindervaliden. Informatie hierover vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Echter zijn niet alle hotels volledig toegankelijk voor mindervaliden.

    Wij raden je daarom aan om je reservering telefonisch te maken via onze Service Desk, zodat onze medewerkers de beschikbaarheid en mogelijkheden voor jouw speciale wensen kunnen controleren. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139).  

  • Is het mogelijk om een luxer kamertype te reserveren?

    Naast de standaardkamers beschikken hotels ook vaak over suites en luxere kamertypes. In veel gevallen is het mogelijk om deze te reserveren. Behoort het upgraden van je reservering tot de mogelijkheden, dan wordt dit vermeld bij de Specials en arrangementen van het hotel.

    Voor meer informatie over de prijzen en mogelijkheden voor het upgraden van je kamertype kun je contact opnemen met onze Service Desk. Dit kan gemakkelijk en gratis via WhatsApp (06-38482139).  

  • Zijn er extra kosten verbonden aan een kamer met uitzicht?

    Het is in veel gevallen mogelijk om een kamer met een speciaal uitzicht te reserveren (denk aan zeezicht, tuinzicht of parkzicht). Indien dit mogelijk is, wordt dit meestal vermeld bij de Specials en arrangementen van het hotel. Hier staat in veel gevallen ook vermeld wat de extra kosten zijn voor de kamer met een speciaal uitzicht.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. 

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    De Specials die getoond worden op HotelSpecials zijn alleen via ons te reserveren. Indien je al geboekt hebt, kun je het telefoonnummer van het hotel terugvinden in de reserveringsbevestiging.