Veelgestelde vragen

Meer informatie over prijzen

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Hoe gaat de reservering in zijn werk?

    Heb je een Special (of kamer) gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf gemakkelijk via de website boeken.

    Een hotel boeken via HotelSpecials

    Hoe maak je een boeking? Kies het hotel en de Special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je boeking is zo gemaakt. Binnen een half uur na het boeken (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen, hoe kan dat?

    De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials. 

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Worden de prijzen bij HotelSpecials per persoon of per kamer berekend?

    De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Wordt er een toeslag gerekend als ik voor 1 persoon of 3 personen boek?

    In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden door het hotel. Wanneer je met 3 personen op de kamer wilt overnachten, zal er een extra bed op de kamer geplaatst moeten worden. Doorgaans wordt hier een toeslag voor gerekend. 

    De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden. Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Welke extra kosten worden er nog berekend bij de reservering?

    Servicekosten

    Bij een reservering van een van onze unieke Specials rekenen wij servicekosten, 10,00 € bij 1 nacht en 15,00 € bij 2 of meer nachten. Op deze manier kunnen wij jou helpen een overnachting te vinden die perfect op jouw wensen aansluit. Elke Special is uniek en je boekt dan vaak ook diverse gratis extra's in elke Special. Hierbij kun je denken aan een gratis late check-out of een upgrade naar een luxere kamer.

    Annuleringsverzekering

    Kosten voor een annuleringsverzekering worden alleen in rekening gebracht als hiervoor is gekozen tijdens het maken van een reservering.

    Toeslagen

    Daarnaast kunnen er toeslagen worden berekend voor parkeren, het meenemen van een huisdier en indirecte kosten zoals gebruik van telefoon en minibar. Deze kosten worden ook niet meegenomen in de reserveringsbevestiging, maar worden door het hotel in rekening gebracht tijdens je verblijf.

    Goed om te weten

    - De prijzen zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials per kamer per nacht weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. - In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.

    - Op gewone hotelkamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen.

    Let op: bij een annulering zijn de betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze Service Desk om te informeren of de reservering gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Zijn belastingen bij de kamerprijs inbegrepen?

    Kosten variëren per bestemming en/of hotel. De getoonde prijzen zijn actuele vanaf prijzen, exclusief servicekosten en inclusief btw. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn.

    Citytax

    Gemeentes kunnen belasting opleggen aan bezoekers van de gemeente, die daar niet inwonend zijn. Dit wordt ook wel citytax genoemd. Deze citytax wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt berekend door de accommodatie waar je verblijft. De accommodatie betaalt vervolgens de citytax aan de gemeente. 

    Of er citytax wordt gerekend, is afhankelijk van de bestemmingsgemeente. Citytax kan op verschillende manieren berekend worden. Vele gemeentes rekenen een citytax per persoon per nacht. Het is ook mogelijk dat de citytax per kamer, per nacht, of per boeking gerekend wordt. Er zijn ook gemeenten die de hoogte van de citytax baseren op het aantal sterren van de accommodatie. De hoogte van citytax varieert per bestemming en/of hotel. Bij de getoonde prijzen op HotelSpecials.nl staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. Ben je woonachtig in een gemeente? Dan hoef je de citytax niet te betalen.Meer informatie over de hoogte van de eventuele citytax vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.


  • Is het ontbijt bij de prijs inbegrepen?

    Alle Specials van HotelSpecials zijn op altijd basis van een overnachting en een ontbijt. De gewone kamers bij HotelSpecials zijn anders. Het hotel kan bij gewone kamers zelf bepalen of het ontbijt wel of niet bij de prijs inbegrepen zit.

    Of het ontbijt er wel of niet bij inbegrepen is, tonen wij altijd op onze website.

  • Wat betekent p.k.p.n?

    De afkorting p.k.p.n. betekent per kamer per nacht. De prijzen op de website worden zo weergegeven. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden. De totale prijs wordt in een prijsopbouw berekend in de eerste stap tijdens het reserveringsproces.

  • Worden er servicekosten berekend?

    Per boeking worden servicekosten in rekening gebracht voor onze unieke Specials (€ 10,00 bij 1 nacht, €15,00 bij 2 of meer nachten). Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Deze servicekosten betaal je altijd direct vooraf aan HotelSpecials.nl. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen.

  • Wat houden servicekosten in?

    Per boeking worden servicekosten in rekening gebracht voor onze unieke Specials (€ 10,00 bij 1 nacht, €15,00 bij 2 of meer nachten). Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Deze servicekosten betaal je altijd direct vooraf aan HotelSpecials.be. 

    Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen.

  • Vraagt het hotel een borg?

    Enkele hotels vragen een borg. Dit kan in de vorm van een creditcard of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van bijvoorbeeld extra's (als pay-tv en minibar), zal het hotel jouw borg retourneren.

  • Hoe is de prijsopbouw van een 3=2 Special?

    De gratis nacht waar je recht op hebt bij deze Special is al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 3=2 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer. 

  • Waarom betaal ik servicekosten op Specials?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens

  • Kan ik mijn voorkeuren opgeven?

    Je kunt tijdens het boeken een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139)

  • Zijn er extra kosten verbonden aan een kamer met uitzicht?

    Het is in veel gevallen mogelijk om een kamer met een speciaal uitzicht te reserveren (denk aan zeezicht, tuinzicht of parkzicht). Indien dit mogelijk is, wordt dit meestal vermeld bij de Specials en arrangementen van het hotel. Hier staat in veel gevallen ook vermeld wat de extra kosten zijn voor de kamer met een speciaal uitzicht.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft.