Veelgestelde vragen

Meer informatie over prijzen

  • Hoe kunnen de kamerprijzen per dag verschillen?

    De prijzen en beschikbaarheid van de Specials en kamers die getoond worden op HotelSpecials kunnen op dagelijkse basis verschillen. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, denk bijvoorbeeld aan datum die populair is of dat er minder kamers beschikbaar zijn. Hotels kunnen dus 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen voor de website van HotelSpecials.

  • Worden de prijzen bij HotelSpecials per persoon of per kamer berekend?

    De prijzen die je op HotelSpecials ziet, zijn vanaf-prijzen per kamer per nacht. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een extra toeslag gerekend worden door het hotel. De totale prijs van je verblijf wordt berekend in de eerste stap van je reserveringsproces.

  • Wordt er een toeslag gerekend als ik voor 1 persoon of 3 personen boek?

    Voor beide opties kan het per hotel verschillen. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een hotel hiervoor een toeslag in rekening brengen. Wanneer je met 3 personen op de kamer wil overnachten, zal er een extra bed op de kamer geplaatst moeten worden. Doorgaans wordt hier ook een toeslag voor gerekend.

  • Welke extra kosten worden nog in rekening gebracht?

    De getoonde prijzen op HotelSpecials zijn actuele vanaf-prijzen inclusief btw. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk of de citytax inbegrepen is of niet.

    Servicekosten

    Wanneer je één van onze Specials reserveert, brengen wij daarover servicekosten in rekening (€10,- bij een verblijf van 1 nacht, €15,- bij een verblijf van 2 of meer nachten). Wanneer je alleen een kamer reserveert via HotelSpecials worden er geen servicekosten in rekening gebracht.

    Toeslagen

    Voor extra services zoals parkeergelegenheid of het gebruik van een minibar kan het hotel kosten in rekening brengen. Deze kosten worden niet meegenomen in de totaalprijs op HotelSpecials, maar worden tijdens je verblijf door het hotel in rekening gebracht.

    Annuleringsverzekering

    Kosten voor een annuleringsverzekering  worden alleen in rekening gebracht als je deze toevoegt aan je reservering. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen kunnen speciale kamerprijzen gelden. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. De prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind kun je vinden op de detailpagina van het hotel en zijn direct bij te boeken tijdens de boekingsprocedure.

  • Zijn belastingen bij de kamerprijs inbegrepen?

    De getoonde prijzen op HotelSpecials zijn actuele vanaf-prijzen inclusief btw.

    Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk of de citytax inbegrepen is of niet. Dit zijn de belastingen die gemeenten op kunnen leggen aan bezoekers die daar niet inwonend zijn. Deze citytax wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt doorberekend door de hotels. Zij betalen uiteindelijk de citytax aan de gemeente.

    Wanneer je een Special reserveert, komen daar nog servicekosten bovenop. Deze zijn niet bij de prijs ingegrepen. 

  • Is het ontbijt bij de prijs inbegrepen?

    Al onze Specials zijn op basis van een overnachting inclusief ontbijt.

    Wanneer je alleen een kamer reserveert is dit anders. Het hotel kan bij reguliere kamers zelf bepalen of het ontbijt inbegrepen is. Deze informatie vind je altijd terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Wat betekent p.k.p.n?

    Deze afkorting staat voor per kamer per nacht.

    De prijzen op HotelSpecials zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een extra toeslag gerekend worden door het hotel. De totale prijs van je verblijf wordt berekend in de eerste stap van je reserveringsproces.

  • Vraagt het hotel een borg?

    Het kan per hotel verschillen of er een borg gevraagd wordt. Wanneer er een borg gevraagd wordt, staat dit vermeld op de detailpagina van het hotel.

    De meeste hotels vragen om je creditcardgegevens als garantstelling van de borg of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van bijvoorbeeld extra’s zoals de minibar zal het hotel jouw borg retourneren.

  • Hoe is de prijsopbouw van de Specials waar ik een gratis nacht krijgt?

    Bij HotelSpecials hebben we meerdere Specials waar je 1 of meerdere nachten gratis krijgt. De gratis nacht(en) waar je recht op hebt, is reeds als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. 

    Voorbeeld

    Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 3=2 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer. 

  • Waarom betaal ik servicekosten?

    Wanneer je één van onze Specials reserveert, brengen wij daarover servicekosten in rekening (€10,- bij een verblijf van 1 nacht, €15,- bij een verblijf van 2 of meer nachten). Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een verblijf naar wens. De servicekosten betaal je altijd direct aan HotelSpecials.

    Wanneer je alleen een kamer reserveert via HotelSpecials worden er geen servicekosten in rekening gebracht.