Veelgestelde vragen

Prijzen

  • Hoe kunnen de kamerprijzen per dag verschillen?

    De prijzen en beschikbaarheid van de Specials en kamers die getoond worden op onze website kunnen op dagelijkse basis verschillen. Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, denk bijvoorbeeld aan datum die populair is of dat er minder kamers beschikbaar zijn. Hotels kunnen dus 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen voor onze website.

  • Worden de prijzen bij HotelSpecials per persoon of per kamer berekend?

    De prijzen die je op onze website ziet, zijn vanaf-prijzen per kamer per nacht. Deze prijzen zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een extra toeslag gerekend worden door het hotel. De totale prijs van je verblijf wordt berekend in de eerste stap van je reserveringsproces. 
     

  • Wordt er een toeslag gerekend als ik voor 1 persoon of 3 personen boek?

    Voor beide opties kan het per hotel verschillen. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een hotel hiervoor een toeslag in rekening brengen. Wanneer je met 3 personen op de kamer wil overnachten, zal er een extra bed op de kamer geplaatst moeten worden. Doorgaans wordt hier ook een toeslag voor gerekend. 
     

  • Welke extra kosten worden nog in rekening gebracht?

    De getoonde prijzen op HotelSpecials zijn actuele vanaf-prijzen inclusief btw. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk of de citytax inbegrepen is of niet.

    Servicekosten

    Wanneer je één van onze Specials reserveert, brengen wij daarover servicekosten in rekening (€10,- bij een verblijf van 1 kamer en 1 nacht, €15,- voor meerdere kamers of meerdere nachten). Wanneer je alleen een kamer reserveert via onze website worden er geen servicekosten in rekening gebracht.

    Toeslagen

    Voor extra services zoals parkeergelegenheid of het gebruik van een minibar kan het hotel kosten in rekening brengen. Deze kosten worden niet meegenomen in de totaalprijs op onze website, maar worden tijdens je verblijf door het hotel in rekening gebracht.

    Annuleringsverzekering

    Kosten voor een annuleringsverzekering  worden alleen in rekening gebracht als je deze toevoegt aan je reservering. 

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen kunnen speciale kamerprijzen gelden. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. De prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind kun je vinden op de detailpagina van het hotel en zijn direct bij te boeken tijdens de boekingsprocedure.

    Wil je een kamer boeken voor jou en kind(eren)? Wees zeker van een extra bed door in de kameromschrijving goed te lezen voor hoeveel personen de kamer is en wat de samenstelling is van de bedden. Ben je hier niet zeker van? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Zijn belastingen bij de kamerprijs inbegrepen?

    De getoonde prijzen op HotelSpecials zijn actuele vanaf-prijzen inclusief btw.

    Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk of de citytax inbegrepen is of niet. Dit zijn de belastingen die gemeenten op kunnen leggen aan bezoekers die daar niet inwonend zijn. Deze citytax wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt doorberekend door de hotels. Zij betalen uiteindelijk de citytax aan de gemeente.

    Wanneer je een Special reserveert, komen daar nog servicekosten bovenop. Deze zijn niet bij de prijs ingegrepen. 

  • Is het ontbijt bij de prijs inbegrepen?

    Alle Specials die hotels aanbieden via HotelSpecials zijn altijd op basis van een overnachting inclusief ontbijt.

    Wanneer je alleen een kamer reserveert is dit anders. Het hotel kan bij reguliere kamers zelf bepalen of het ontbijt inbegrepen is. Deze informatie vind je altijd terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Wat betekent p.k.p.n?

    Deze afkorting staat voor per kamer per nacht.

    De prijzen op onze website zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In het geval van een eenpersoonsbezetting kan een extra toeslag gerekend worden door het hotel. De totale prijs van je verblijf wordt berekend in de eerste stap van je reserveringsproces.

  • Vraagt het hotel een borg?

    Het kan per hotel verschillen of er een borg gevraagd wordt. Wanneer er een borg gevraagd wordt, staat dit vermeld op de detailpagina van het hotel.

    De meeste hotels vragen om je creditcardgegevens als garantstelling van de borg of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van bijvoorbeeld extra’s zoals de minibar zal het hotel jouw borg retourneren.

  • Hoe werkt de 2=1 Special en 3=2 Special?

    Bij ons profiteer je met onze 2=1 Special en 3=2 Special van extra veel korting. Maar wat houdt deze Special precies in? Je profiteert met deze Special bij het boeken van meerdere nachten van een korting die oploopt tot maar liefst 1 nacht gratis.

    Detail en voorbeeld

    Bij de 3=2 Specials wordt de aanbieding op 2 verschillende manieren berekent door ons:

    - Je ontvangt de goedkoopste nacht gratis of;
    - We hebben voor jou een deal kunnen maken met het hotel, waarbij we tot maar liefst 33% korting geven op jouw totale overnachting

    Kies jij voor een 3=2 Special? Dan wordt de korting gelijk verrekend in de per kamer per nacht prijs die zichtbaar is op onze site. Zie je bijvoorbeeld bij een 3=2 Special een kamerprijs van €65? Dan is dit de nieuwe prijs voor een verblijf van 3 nachten bij het hotel, €65x3=195 i.p.v. een totaalprijs van €292,50, plus eventuele servicekosten en citytax. 

  • Waarom betaal ik servicekosten?

    Wanneer je een Special reserveert, brengen wij daarover servicekosten in rekening (€10,- voor 1 kamer en 1 nacht, €15,- voor meerdere kamers of meerdere nachten). Hierdoor kunnen wij ons platform blijven verbeteren en kunnen hotels steeds de beste Specials blijven aanbieden. De servicekosten betaal je altijd direct aan ons. Wanneer je alleen een kamer reserveert via HotelSpecials worden er geen servicekosten in rekening gebracht.

  • Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

    De zoekresultaten zijn een resultaat van meerdere algoritmes om de standaardsortering te produceren. Dit proces wordt voortdurend doorontwikkeld om de nauwkeurigheid en relevantie te vergroten en om jouw algehele ervaring continu te verbeteren. Aangezien de standaard sorteervolgorde wordt gewijzigd, wordt deze documentatie ook aangepast.

    Onze website maakt onder meer gebruik van de volgende algoritmes:

    - De prijs van een Special/kamer aangeboden door het Hotel;

    - De algemene beschikbaarheid van Specials/kamers voor de door jou gekozen data;

    - Het aantal recente boekingen ten opzichte van het aantal keren dat alle websitebezoekers het Hotel hebben bekeken;

    - De afstand tot het aangewezen centrum van een gespecificeerde Locatie;

    - De hoeveelheid en kwaliteit van afbeeldingen die een hotel ons levert;

    - De beoordelingsscore voor een hotel, zoals ingediend door de consumenten;

    - De recentheid van wanneer een hotel lid werd bij ons.

    Een hotel kan deelnemen als Recommended Partner, waarbij het betreffende Hotel een extra vergoeding betaalt voor een boost in ranking. Let op: waar deze rankingboost optreedt, wordt deze zichtbaar en transparant gemaakt voor onze bezoekers.

    Vanuit de standaardsortering kan je verder communiceren met de resultaten door de zoekcriteria aan te passen, zoals het toepassen van een aantal filters of het wijzigen van de sorteervolgorde waarin de resultaten worden weergegeven. De volgorde van zoekresultaten kan worden gesorteerd op specifieke criteria, waaronder Prijs, Beoordelingsscores (zoals ingediend door onze gasten), Sterrenclassificatie van Hotels en de afstand vanaf een gespecificeerde Locatie.