0900 9550 (25 ct/min) Zon 10:00 - 18:00

Veelgestelde vragen

Alles over reserveren

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?

    Binnen een half uur na het boeken ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • De naam waarop de boeking is gemaakt;
    • De naam van het hotel;
    • De aankomstdatum;
    • Het boekingsnummer (indien bekend).
  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

  • Is het mogelijk om een Special meerdere keren achter elkaar te reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze Service Desk.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Of neem contact op met onze Service Desk. 

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij de kamer(s) vast kunnen houden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, dien je dit vroegtijdig aan te geven.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen boeken?

    Boeken via HotelSpecials is mogelijk vanaf de leeftijd van 18 jaar. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je niet gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Bekijk ook de algemene voorwaarden van HotelSpecials.

  • Wanneer is de reservering definitief?

    De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging (en indien gewenst binnen enkele werkdagen per post). Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

    Let op: Als je binnen een half uur geen e-mail ontvangen hebt, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

  • Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen?

    Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • de naam waarop de reservering is gemaakt;
    • de naam van het hotel;
    • de aankomstdatum;
    • het reserveringsnummer (indien bekend).
  • Ik heb de reservering definitief gemaakt, maar er wordt een foutmelding weergegeven. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Wanneer je telefonisch contact met ons opneemt, kunnen wij je informeren over de status van de reservering.

  • Wat gebeurt er als het hotel is volgeboekt?

    Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval neemt het hotel zo snel mogelijk contact met je op en doen zij hun uiterste best een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. Je bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan. Bij een overboeking en het niet kunnen aanbieden van een alternatief, krijg je de reserveringskosten en kosten voor een eventuele annuleringsverzekering teruggestort. Wanneer de totale verblijfskosten reeds vooraf zijn voldaan, worden deze ook teruggestort.

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.nl?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via WhatsApp, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, uiterlijk twee maanden na afloop van je boeking, in via dit contactformulier. We streven ernaar om binnen twee werkdagen een klacht in behandeling te nemen. Uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van uw klacht krijgt u een inhoudelijke reactie op uw klacht. Je ontvangt altijd een bevestiging. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

    Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de klachtenbemiddeling van de Thuiswinkel Waarborg. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    De Specials die getoond worden op HotelSpecials.nl zijn alleen via ons te reserveren. Indien je specifieke vragen hebt over het hotel, kan onze Service Desk deze voor je beantwoorden.

  • Wat zijn de ervaringen van andere klanten van HotelSpecials?

    Is HotelSpecials betrouwbaar? Ben je benieuwd, voordat je gaat boeken, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen. 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op