Veelgestelde vragen

Alles over reserveren

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?

    Binnen een half uur na het boeken ontvang je de reserveringsbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze service desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • De naam waarop de boeking is gemaakt;
    • De naam van het hotel;
    • De aankomstdatum;
    • Het boekingsnummer (indien bekend).
  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Hoe gaat de reservering in zijn werk?

    Heb je een Special (of kamer) gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf gemakkelijk via de website boeken.

    Een hotel boeken via HotelSpecials

    Hoe maak je een boeking? Kies het hotel en de Special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je boeking is zo gemaakt. Binnen een half uur na het boeken (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

  • Is het mogelijk om een Special meerdere keren achter elkaar te reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze Service Desk.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jouw gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar. 

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij de kamer(s) vast kunnen houden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, is het handig om dit ook vroegtijdig aan te geven. Je vindt de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen boeken?

    Boeken via HotelSpecials is mogelijk vanaf de leeftijd van 18 jaar. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je niet gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Bekijk ook de algemene voorwaarden van HotelSpecials.

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar. 

    Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

  • Kan ik mijn voorkeuren opgeven?

    Je kunt tijdens het boeken een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139)

  • Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen?

    Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je boekt.

    Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten die je betaalt. Je kunt de factuur voor de servicekosten middels het contactformulier aanvragen. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel waar je verblijft. 

  • Wanneer is de reservering definitief?

    De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

  • Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen?

    Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan contact op te nemen met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • de naam waarop de reservering is gemaakt;
    • de naam van het hotel;
    • de aankomstdatum;
    • het reserveringsnummer (indien bekend).
  • Ik krijg een foutmelding bij het reserveren. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze Service Desk via WhatsApp (06-38482139). In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Ook bij andere foutmeldingen adviseren we je om contact op te nemen met onze Service Desk.

  • Wat gebeurt er als het hotel is volgeboekt?

    Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval neemt het hotel zo snel mogelijk contact met je op en doen zij hun uiterste best een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. Je bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan. Bij een overboeking en het niet kunnen aanbieden van een alternatief, krijg je de reserveringskosten en kosten voor een eventuele annuleringsverzekering teruggestort. Wanneer de totale verblijfskosten reeds vooraf zijn voldaan, worden deze ook teruggestort.

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, het liefst binnen twee maanden na afloop van je boeking, in via dit contactformulier. We streven ernaar om binnen twee werkdagen een klacht in behandeling te nemen. Uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van je klacht krijg je een inhoudelijke reactie op de klacht. Je ontvangt altijd een bevestiging. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

    Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie van de Thuiswinkel Waarborg. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    De Specials die getoond worden op HotelSpecials zijn alleen via ons te reserveren. Indien je al geboekt hebt, kun je het telefoonnummer van het hotel terugvinden in de reserveringsbevestiging. 

  • Wat zijn de ervaringen van andere klanten van HotelSpecials?

    Is HotelSpecials betrouwbaar? Ben je benieuwd, voordat je gaat boeken, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen. 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op