Veelgestelde vragen

Alles over reserveren

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

    Binnen een half uur na het reserveren ontvang je de reserveringsbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan de map ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij aan contact op te nemen met onze klantenservice via WhatsApp (06-38482139). Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • De naam waarop de reservering is gemaakt;
    • De naam van het hotel;
    • De aankomstdatum;
    • Het boekingsnummer (indien bekend).
  • Hoe maak ik een reservering bij HotelSpecials?

    Een hotel reserveren via de website van HotelSpecials is heel eenvoudig:

    1. Kies het hotel en de gewenste Special (of kamer) op de door jou gewenste datum en klik op ‘Reserveer’;
    2. Volg alle stappen van het boekingsproces.
    3. De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt.
    4. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.
    5. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

  • Kan ik een Special meerdere keren achter elkaar reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze klantenservice via WhatsApp (06-38482139).

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen. Zo kunnen zij de kamer(s) voor je vasthouden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, is het handig om dit ook vroegtijdig aan te geven. Je vindt de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen reserveren?

    Vanaf de leeftijd van 18 jaar is het mogelijk om een hotelovernachting via HotelSpecials te reserveren. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je geen gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Bekijk ook de algemene voorwaarden van HotelSpecials.

  • Kan ik meerdere kamers tegelijk reserveren?

    Ja, dat kan. Afhankelijk van de beschikbaarheid van het hotel, kun je per reservering tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website.

  • Ik heb geen bevestiging gehad, wat nu?

    Heb je al meer dan een half uur geleden geboekt en nog steeds geen reserveringsbevestiging van ons gehad?

    1. Controleer de map met ongewenste mail

    2. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf snel een nieuwe aan via deze link

    3. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Ik krijg een foutmelding bij het reserveren. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze klantenservice via WhatsApp (06-38482139). In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Ook bij andere foutmeldingen adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Hoe en wanneer maak ik een groepsboeking?

    Een groepsboeking is een boeking van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per boeking tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website.

    Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via WhatsApp (06-38482139).

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, het liefst binnen twee maanden na afloop van je boeking, in via dit contactformulier. Uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van je klacht krijg je een inhoudelijke reactie op de klacht. Je ontvangt altijd een bevestiging. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

    Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie van de Thuiswinkel Waarborg. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    De Specials die getoond worden op de website zijn alleen via HotelSpecials te reserveren. Indien je al geboekt hebt, kun je het telefoonnummer van het hotel terugvinden in de reserveringsbevestiging.

  • Wat zijn de ervaringen van andere gasten van HotelSpecials?

    Natuurlijk wil je weten of HotelSpecials betrouwbaar is. Ben je benieuwd, voordat je gaat reserveren, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen.