Veelgestelde vragen

Reserveren

  • Hoe maak ik een reservering bij HotelSpecials?

    Direct een hotel reserveren via onze website is heel eenvoudig: 

    1. Kies het hotel en de gewenste Special (of kamer) op de door jou gewenste datum en klik op ‘Reserveer’;
    2. Volg alle stappen van het boekingsproces.
    3. De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt. Op dat moment komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en het hotel.
    4. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.
    5. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is. 

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 
     

  • Je reserveringsbevestiging kwijt of niet ontvangen?

    Heb je meer dan een half uur geleden via HotelSpecials geboekt, maar nog geen reserveringsbevestiging van ons gehad? Wij hebben onderstaande stappen opgesteld om je hierbij te helpen:

    1. Controleer eerst of de bevestiging in de map met ongewenste mail terecht is gekomen. 

    2. Staat de reserveringsbevestiging niet in je spam? Zoek in je emailfolder naar @hotelspecials.nl . Het kan mogelijk zijn dat je op deze manier de reserveringsbevestiging in je mailbox vindt. Zorg er ook voor dat dit e-mailadres is toegevoegd aan je lijst van veilige afzenders.

    3. Je mail niet in je inbox of ongewenste mail gevonden? Vraag dan zelf een nieuwe bevestiging. LET OP: gebruik hiervoor hetzelfde e-mailadres waarmee je de boeking hebt gemaakt en zorg dat er geen spelfouten zijn.

    4. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

    De zoekresultaten zijn een resultaat van meerdere algoritmes om de standaardsortering te produceren. Dit proces wordt voortdurend doorontwikkeld om de nauwkeurigheid en relevantie te vergroten en om jouw algehele ervaring continu te verbeteren. Aangezien de standaard sorteervolgorde wordt gewijzigd, wordt deze documentatie ook aangepast.

    Onze website maakt onder meer gebruik van de volgende algoritmes:

    - De prijs van een Special/kamer aangeboden door het Hotel;

    - De algemene beschikbaarheid van Specials/kamers voor de door jou gekozen data;

    - Het aantal recente boekingen ten opzichte van het aantal keren dat alle websitebezoekers het Hotel hebben bekeken;

    - De afstand tot het aangewezen centrum van een gespecificeerde Locatie;

    - De hoeveelheid en kwaliteit van afbeeldingen die een hotel ons levert;

    - De beoordelingsscore voor een hotel, zoals ingediend door de consumenten;

    - De recentheid van wanneer een hotel lid werd bij ons.

    Een hotel kan deelnemen als Recommended Partner, waarbij het betreffende Hotel een extra vergoeding betaalt voor een boost in ranking. Let op: waar deze rankingboost optreedt, wordt deze zichtbaar en transparant gemaakt voor onze bezoekers.

    Vanuit de standaardsortering kan je verder communiceren met de resultaten door de zoekcriteria aan te passen, zoals het toepassen van een aantal filters of het wijzigen van de sorteervolgorde waarin de resultaten worden weergegeven. De volgorde van zoekresultaten kan worden gesorteerd op specifieke criteria, waaronder Prijs, Beoordelingsscores (zoals ingediend door onze gasten), Sterrenclassificatie van Hotels en de afstand vanaf een gespecificeerde Locatie.

  • Gelden er annuleringskosten als ik mijn reservering annuleer?

    HotelSpecials rekent geen kosten voor het annuleren van een boeking. Bij een annulering zijn alleen de betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten reis- en annuleringsverzekering niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. 

    Het kan zijn dat het hotel kosten rekent voor de annulering. Let dus bij het maken van een boeking altijd goed op de voorwaarden. De kosten die het hotel als gevolg van annuleren in rekening brengt, zijn afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je een beroep doen op de verzekering om de kosten terug te vragen. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten.

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Kan ik een Special meerdere keren achter elkaar reserveren?

    Ja, dit is zeker mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Zij zullen je dan informeren en verder helpen om meerdere specials achter elkaar te reserveren.
     

  • Ik krijg een foutmelding bij het reserveren. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen. Ook bij andere foutmeldingen adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Wat zijn de ervaringen van andere gasten met HotelSpecials?

    Natuurlijk wil je weten of wij als HotelSpecials betrouwbaar zijn. Ben je benieuwd wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen. 

  • Kan ik meerdere kamers tegelijk reserveren?

    Ja, dit is zeker mogelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid van het hotel, kun je per reservering tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website.

  • Hoe kan ik tijdens het maken van een boeking aangeven dat ik met kind(eren) reis?

    Ga je een nachtje weg met het gezin? Wat heerlijk! Je kan het aantal volwassen en kind(eren) eenvoudig zelf invullen. Dit kan tijdens je zoekopdracht of op de pagina van het hotel. Vul hier in met hoeveel volwassenen en kind(eren) je reist. Let op: vergeet niet de leeftijd van de kind(eren) in te vullen. Dit is belangrijk, want hierop wordt de selectie van hotels en hotelkamers gebaseerd.

    Wil je een kamer boeken voor jou en kind(eren)? Wees zeker van een extra bed door in de kameromschrijving goed te lezen voor hoeveel personen de kamer is en wat de samenstelling is van de bedden. Ben je hier niet zeker van? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe en wanneer maak ik een groepsboeking?

    Een groepsboeking is een boeking van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per boeking tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website direct bij het hotel.

    Houd er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Het is via onze website helaas niet mogelijk om een kamer te boeken met een dagtarief. Een kamer kan alleen geboekt worden bij ons met een minimaal verblijf van 1 nacht. 

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Onze diensten zijn namelijk uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat het diensten betreffende logies zijn. In de algemene voorwaarden op onze website wordt dit uitgelegd.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een hotelkamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    Het telefoonnummer van het hotel vind je terug in de reserveringsbevestiging. Als je voor het resereveren al contact wilt opnemen met het hotel, kan je via de eigen site van het hotel het telefoonnummer vinden.

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

    Binnen een half uur na het reserveren ontvang je de reserveringsbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Heb je al meer dan een half uur geleden geboekt en nog steeds geen reserveringsbevestiging van ons gehad?

    1. Controleer dan eerst de map met ongewenste mail

    2. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf snel een nieuwe aan via deze link.

    3. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen reserveren?

    Vanaf de leeftijd 18 jaar is het mogelijk om een hotelovernachting via onze website te reserveren. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservering?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen. Zo kunnen zij de kamer(s) voor je vasthouden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, is het handig om dit ook vroegtijdig aan te geven. Je vindt de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging.